MySpace wreszcie sprzedane. Justin Timberlake ma pomóc w jego rozwoju

30-06-2011, 11:16

Zakup MySpace okazał się dla News Corporation bardzo nietrafioną inwestycją, jednak portal wkrótce trafi w ręce nowego właściciela.

Jak stwierdził niedawno Sean Parker, MySpace mogło się stać tak popularne jak Facebook, gdyby odpowiednio szybko zaadoptowało najlepsze rozwiązania z serwisu marka Zuckerberga.

>>Czytaj także: Facebook ma ogromny wpływ na resztę internetu

Sonda
Justin Timberlake zdoła pomóc MySpace?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Historia witryny wygląda jednak znacznie bardziej dramatycznie. W 2005 roku przejęta została przez potentata medialnego News Corp., który za serwis społecznościowy zapłacił aż 580 milionów dolarów. Firma reklamowa Specific Media nie chwali się sumą za jaką przejęła witrynę, jednak według spekulacji nie przekracza ona 35 milionów dolarów.

Tak niska wartość serwisu może dziwić nawet bardziej, gdy weźmiemy pod uwagę, że zaledwie dwa miesiące temu News Corp. oficjalnie informowało, że zamierza sprzedać serwis za więcej niż 100 mln dolarów.

Co ciekawe, w rozwój MySpace pod skrzydłami nowego właściciela ma się również zaangażować znany muzyk i aktor Justin Timberlake. W filmie The Social Network wcielił się on w postać Seana Parkera, który przyczynił się w znacznym stopniu do sukcesu Facebooka.

Prezes Specific Media w rozmowie z serwisem AdAge powiedział, że Timberlake wyłożył swoje własne pieniądze, by mieć część udziałów w MySpace. Takie zachowanie aktora wywołało wiele humorystycznych komentarzy, jak na przykład: "on chyba wie, że w The Social Network tylko grał Seana Parkera"? Nie mogło zabraknąć także parafrazy popularnego filmowego monologu: 580 mln dolarów nie jest cool. Wiesz co jest cool? 35 milionów! ...Przy okazji, zrezygnuj z "My". Po prostu "Space". O wiele prościej.

Strona główna serwisu MySpace
fot. - Strona główna serwisu MySpace
Timberlake ma odpowiadać za "twórczy rozwój firmy", co z pewnością nie będzie zadaniem łatwym. MySpace wciąż jednak może się pochwalić niemałym ruchem, a według comScore w maju MySpace'a odwiedziło 34,9 mln unikalnych użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, podczas gdy Facebooka aż 157,2 milionów.

>>Czytaj także: Sean Parker: MySpace ewoluowało zbyt wolno (wideo)


Źródło: BBC, Reuters, AdAge, TechCrunch, Twitter
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031