Model biznesowy - sprzedaż bezpośrednia

12-04-2018, 11:02

Jednym z najbardziej oczywistych modeli biznesowych jest bezpośrednie sprzedawanie własnych produktów - umożliwia uzyskiwanie najwyższych marż, a docelowo zysków.

Otwierając własny sklep internetowy, trzeba wiedzieć, że jest on w momencie startu tak samo popularny, jak każda nowa witryna tworzona w sieci - nikt o niej nie wie, a w wyszukiwarce pojawia się dopiero po jakimś czasie (i to dość nisko). Największą wadą modelu biznesowego sprzedaży bezpośredniej jest więc trudność związana z dotarciem do potencjalnych klientów, szczególnie bez popularnej strony i rozpoznawalnej marki.

Plany bezpośredniej sprzedaży należy więc zacząć od przemyślenia tego, jak oferta zostanie zaprezentowana potencjalnym klientom. Do dyspozycji przedsiębiorców jest wiele narzędzi, głównie płatnych. Najpopularniejszym sposobem jest po prostu wykupienie dodatkowych reklam. W tym przypadku prym wiedzie wyszukiwarka Google, gdzie wyniki można prezentować w zależności od tego, o co pytają internauci. Popularnym wyborem są porównywarki cen, gdzie właściciel strony płaci za każde przejście internauty z wyników wyszukiwania produktów.

Jednym z ciekawych sposobów na obejście wydatków związanych z promocją jest stworzenie bloga, na którym można dzielić się informacjami dotyczącymi sprzedawanych produktów. Dopiero z niego ruch kierowany jest do sklepu.

Dobrym przykładem nowoczesnego zastosowania modelu sprzedaży bezpośredniej są popularne blogerki modowe, które obok swoich znanych witryn uruchamiają również sklepy z projektowanymi przez siebie ubraniami.


To warto przeczytać








fot. Photo-Mix



fot. Renault



  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

suplementy
« Marzec 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Serwisy specjalne: