Model biznesowy - sprzedaż bezpośrednia

12-04-2018, 11:02

Jednym z najbardziej oczywistych modeli biznesowych jest bezpośrednie sprzedawanie własnych produktów - umożliwia uzyskiwanie najwyższych marż, a docelowo zysków.

Otwierając własny sklep internetowy, trzeba wiedzieć, że jest on w momencie startu tak samo popularny, jak każda nowa witryna tworzona w sieci - nikt o niej nie wie, a w wyszukiwarce pojawia się dopiero po jakimś czasie (i to dość nisko). Największą wadą modelu biznesowego sprzedaży bezpośredniej jest więc trudność związana z dotarciem do potencjalnych klientów, szczególnie bez popularnej strony i rozpoznawalnej marki.

Plany bezpośredniej sprzedaży należy więc zacząć od przemyślenia tego, jak oferta zostanie zaprezentowana potencjalnym klientom. Do dyspozycji przedsiębiorców jest wiele narzędzi, głównie płatnych. Najpopularniejszym sposobem jest po prostu wykupienie dodatkowych reklam. W tym przypadku prym wiedzie wyszukiwarka Google, gdzie wyniki można prezentować w zależności od tego, o co pytają internauci. Popularnym wyborem są porównywarki cen, gdzie właściciel strony płaci za każde przejście internauty z wyników wyszukiwania produktów.

Jednym z ciekawych sposobów na obejście wydatków związanych z promocją jest stworzenie bloga, na którym można dzielić się informacjami dotyczącymi sprzedawanych produktów. Dopiero z niego ruch kierowany jest do sklepu.

Dobrym przykładem nowoczesnego zastosowania modelu sprzedaży bezpośredniej są popularne blogerki modowe, które obok swoich znanych witryn uruchamiają również sklepy z projektowanymi przez siebie ubraniami.


To warto przeczytać




fot. ZUS








Komentarze
comments powered by Disqus
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.