Moda na kobiece voiceboty

05-11-2018, 21:58

Zgodnie z raportem zatytułowanym State of Marketing 2018 dla 90% dyrektorów oraz specjalistów ds. marketingu największym wyzwaniem we wdrażaniu nowych technologii jest identyfikacja tych o rzeczywistym potencjale marketingowym. Trendem, który posiada taki potencjał są boty, zwłaszcza te o kobiecych głosach.

Aplikacje pozostają priorytetem inwestycyjnym dla 68% marketerów, 40% z nich za najważniejszą inwestycję tego roku uważa jednak implementację głosowych botów. To znacznie więcej niż w przypadku chatbotów, które są kluczową technologią dla 25% respondentów. Mniej istotne okazały się także rozwiązania bazujące na wirtualnej rzeczywistości (VR).

Przy wyborze wirtualnego asystenta głosowego, firmy zwracają uwagę przede wszystkim na jego ton. Istotne są również szybkość mówienia, akcent oraz…płeć. Aż 54% respondentów badania woli, by voicebot był kobietą. Jedynie 17% z nich uważa, że lepszym rozwiązaniem jest „pan asystent”, zaś 29% woli nie określać jego płci.

Marketing potrzebuje talentów IT

Ponad połowa dyrektorów i ekspertów ds. marketingu przyznała, że zwiększy zatrudnienie specjalistów IT, w tym deweloperów czy projektantów User Experience, jak również badaczy danych. Jest to ściśle związane z przebudową dotychczasowych kanałów kontaktu z klientami i implementowaniu w nich nowych rozwiązań. Jak przekonywał Gartner w jednej ze swoich ostatnich analiz, do 2021 roku marki będą w stanie zwiększyć swoje przychody z internetowej sprzedaży nawet o 30% poprzez wyposażenie swoich stron internetowych w systemy konwersacyjne.

Źródło: inPlus Media


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.