Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mówi się, że w internecie znaleźć można wszystko – co nie zawsze oznacza, że od razu trafimy dokładnie na to, czego szukamy. Warto tę sytuację odwrócić i kiedy prowadzimy firmę, zadbać o to, aby klienci bez problemu znaleźli nas.

Stawiaj na chwytliwe hasła

Wiele osób wciąż nie docenia mocy internetowych wyszukiwarek. Nawet najładniejsze teksty i zdjęcia na stronie internetowej nie przyniosą skutku, jeżeli klienci ich nie odnajdą. Nasza internetowa wizytówka musi być skuteczna nie tylko wtedy, kiedy ktoś już zechce zapoznać się z naszą ofertą, ale przede wszystkim już na etapie, gdy szuka potrzebnych mu usług. Najlepiej jest na chwilę wejść w skórę osoby szukającej firmy takiej, jak nasza. Zastanowić się, jakich słów byśmy użyli, nie znając adresu internetowego, aby wpisać je w okienko wyszukiwarki. W sieci jest mnóstwo stron, wśród których trzeba się wybić, najlepiej za pomocą właśnie takich haseł, jakich używają do wyszukiwania klienci, np. „sprzątanie łódź” czy „fotograf Wrocław” – warto więc umieszczać takie frazy na swoich stronach. Pamiętajmy jednak, że coraz inteligentniejsze mechanizmy wyszukiwarek wyżej stawiają te treści, które są wartościowe dla użytkownika. Zadbajmy więc o to, aby nasze hasła wyglądały naturalnie w tekście, umieszczone były w poprawnych gramatycznie zdaniach i otoczone wartościową, merytoryczną treścią. Dobre hasło powinno być właściwie umieszczone na naszej stronie, precyzyjne, a jednak na tyle proste, abyśmy mieli pewność, że na pewno będzie tym wpisywanym w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów.

Daj się zobaczyć i zapamiętać

To jednak nie wszystko. Warto zadbać o to, aby nasza strona nie tylko wpadała w oko klientom, ale również została przez nich zapamiętania. Mogą przecież potrzebować naszych usług znowu za jakiś czas albo polecać komuś innemu. Inną jeszcze grupę, o którą warto zadbać, stanowią osoby, które nie wiedzą jeszcze, że mogą nas potrzebować, ale bardzo prawdopodobne, że stanie się tak w przyszłości, gdy będą mieć problem do rozwiązania czy środki do zainwestowania. Dlatego nie do przecenienia jest rola marketingu internetowego i profesjonalnego wizerunku w sieci. Zapadająca w pamięć nazwa i logo to elementy, które od razu będą kojarzyć się z nami. Nie mniej ważne jest jednak to, w jaki sposób reprezentujemy swoją markę. O wiele skuteczniejsze niż banery reklamowe będzie budowanie pozycji eksperta w swojej branży. Możliwości mamy wiele, i to często całkiem bezkosztowych. Prowadzenie ciekawego firmowego bloga i profili społecznościowych to jedno – musimy dostarczać treści przede wszystkim wartościowych, takich, w które chce się klikać. Warto też występować gościnnie na innych blogach, w branżowych portalach i magazynach, bywać na konferencjach, wypowiadać się jako specjalista, gdy tylko trafi się okazja. Warto docenić również marketing szeptany – nienachalny i dobrze prowadzony może dać nam wiele dobrego. W ten sposób staniemy się widoczni, a potencjalny klient nas zapamięta. Kiedy będzie więc potrzebował określonych usług, to nasza firma jako pierwsza przyjdzie mu do głowy.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Sprzątanie Łódź Sopranoo


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. Sophos




fot. Freepik