(akt.) Mobilny rozkład jazdy PKP jest dostępny

12-06-2012, 12:29

Rozkład jazdy PKP został udostępniony w formie aplikacji mobilnej na trzy platformy - iOS (iPhone), Android i Windows Phone. Jeśli spojrzeć szerzej, z zakupem biletów przez aplikację może być problem. Aktualizacja: dostępna jest też wersja na iPada.

TK Telekom, czyli spółka odpowiedzialna za rozkład jazdy pociągów w Polsce, udostępniła niedawno aplikację Bilkom, która umożliwia planowanie podróży pociągami. System wykorzystuje GPS oraz współpracuje z mapami i kalendarzem systemowym. Jest to jedyna oficjalna aplikacja mobilna zawierająca informacje dostępne w Systemie Planowania Podróży www.rozklad-pkp.pl.

Bilkom na iOS, Android i Windows Phone
fot. PK - Bilkom na iOS, Android i Windows Phone
Dzięki aplikacji można wyszukać połączenia, znaleźć najbliższe stancje na podstawie położenia, zobaczyć szczegóły połączenia (bez cen biletów) oraz zapoznać się z utrudnieniami w ruchu pociągów w czasie rzeczywistym.

Czytaj też: PKP Intercity zaprezentowało elektroniczny bilet

Aplikacja nie pozwala jednak na zakup biletów online, co - sądząc po opiniach na temat aplikacji w Google Play czy App Store - jest największym mankamentem. Nie udostępniono też wersji na iPada, co według internautów również jest błędem.

Aktualnie aplikacja Bilkom nie umożliwia zakupu biletów, co prawdopodobnie spowodowane jest różnymi systemami dwóch największych spółek - Przewozy Regionalne i PKP Intercity. U obu przewoźników istnieje możliwość zakupu biletu przez stronę WWW, ale na różnych stronach.

Aplikacja mogła powstawać nawet kilka miesięcy, ponieważ na początku stycznia br. Dziennik Internautów dowiedział się od rzecznika PKP S.A., że trwają prace nad aplikacją na system Android i iOS. Jednak kilka dni później rzecznik TK Telekom poinformował, że takie prace w ogóle się nie rozpoczęły.

Aplikacja dostępna jest na systemy: iOS, Android oraz Windows Phone.

Aktualizacja

Od wczorajszego popołudnia dostępna jest także wersja Bilkom na iPada. Niedługo mają pojawić się aplikacje na inne platformy. Jak dowiedział się Dziennik Internautów, w najbliższym czasie wprowadzona zostanie możliwość zakupu biletu przez aplikację u jednego z przewoźników.

- Realizujemy prace nad takim projektem. Projekt pilotażowy zostanie wkrótce opublikowany i będzie dotyczył jednego z ogólnopolskich przewoźników - tłumaczy DI Ewa Poślednik z TK Telekom.


Źródło: DI24.pl
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031