Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mniejsze zainteresowanie pecetami w Europie

18-05-2012, 13:12

Dostawy komputerów osobistych w Europie są mniejsze niż przewidywano jeszcze na początku roku - poinformował serwis Digitimes. Za taką sytuację obwinia się przede wszystkim problemy w strefie euro.

Według informacji mających pochodzić od producentów komputerów zainteresowanie tego typu urządzeniami na Starym Kontynencie jest w maju o 5-10% mniejsze niż przewidywano wcześniej (zob. DigitimesPC shipments to Europe in May fall short of expectations).

Czytaj także: Były szef Acera pokieruje europejskim oddziałem Lenovo

Dostawy pecetów w kwietniu były aż 20% mniejsze od wcześniejszych prognoz, jednak kolejne miesiące negatywnie zaskakują azjatyckich wytwórców elektroniki. W Europie najlepszymi okresami dla sprzedawców pecetów jest koniec wakacji, gdy uczniowie wymieniają swoje komputery, a także grudzień, w którym kupowanych jest najwięcej prezentów.

Jak informowaliśmy niedawno, pecety coraz częściej zastępowane są przez smartfony, które nadają się świetnie m.in. do komunikacji ze znajomymi czy przeglądania witryn społecznościowych. Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych już teraz poświęcają więcej czasu na wpatrywanie się w mniejszy ekran przenośnego urządzenia na przykład podczas korzystania z Facebooka.

Pierwsze trzy miesiące roku oznaczały za to wzrosty dla producentów komputerów - informowała firma badawcza Gartner. Choć przemysł PC miał duże nadzieje związane ze wzrostami na rozwijających się rynkach, spowolnienie w wielu krajach to ostrzeżenie dla producentów, że przyszły wzrost nie może w dużej mierze zależeć od tego typu regionów, pomimo niewielkiego nasycenia w wielu krajach - ostrzegał wtedy analityk Mikako Kitagawa z firmy Gartner.

Czytaj także: Dell szuka nowego szefa działu technologicznego


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Digitimes, Gartner