Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

MNI Telecom konsoliduje rynek

30-10-2010, 18:06

10 listopada omawiane będzie połączenie MNI Telecom z Hyperionem. W wyniku tej transakcji powstanie silniejszy operator, który będzie w stanie konkurować z większymi.

MNI Telecom S.A. to niezależny operator telekomunikacyjny, należący do notowanego na giełdzie funduszu inwestycyjnego MNI S.A. Od marca br. telekom jest także właścicielem 32,98 proc. udziałów w spółce Hyperion S.A., także notowanej na warszawskim parkiecie. Podczas zaplanowanego na 10 listopada br. Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Hyperionu omawiany będzie plan połączenia z MNI Telecom S.A.

Już teraz obie firmy ze sobą współpracują, ich połączenie wydaje się być naturalnym kolejnym krokiem. Podczas NWZA przedstawione zostaną wszystkie niezbędne informacje dotyczące planowanej transakcji, a także korzyści, jakie będzie ona dla obu firm niosła.

Hyperion S.A. jest ogólnopolskim dostawcą dostępu do internetu, a także usług głosowych i telewizyjnych. Dzięki połączeniu z MNI Telecom nowy podmiot będzie mógł zaoferować klientom pełen wachlarz usług, w tym także telefonię stacjonarną i komórkową. To także kolejny etap konsolidacji polskiego rynku telekomunikacyjnego.

Grupa Hyperion będzie miała po połączeniu około 260 tysięcy klientów. W perspektywie średniookresowej chce tę liczbę powiększyć o kolejne 120 tysięcy osób. Do roku 2013 skonsolidowane przychody powinny osiągnąć poziom łącznie 1 miliarda złotych (w tym 400 mln zł w roku 2013), a zysk EBITDA ponad 100 milionów złotych rocznie.

Ograniczeniu ulegną także koszty funkcjonowania operatora (zapewne nie obejdzie się bez zmniejszenia zatrudnienia). Klienci coraz częściej decydują się na pakietowe zakupy usług, co sprawia, że planowane połączenie ma szansę doprowadzić do założonych rezultatów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Hyperion S.A.