Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Młodzież, projekty prospołeczne i Złote Wilki

21-06-2018, 10:41

Ponad tysiąc uczniów i studentów z całej Polski zjechało się dzisiaj na Wielki Finał Zwolnionych z Teorii - świętowali zakończenie własnych projektów społecznych. Młodzi ludzie walczyli o prestiżowe nagrody. Wśród laureatów znalazł się między innymi zespół z Puław, który opracował aplikację mobilną promującą czytanie książek.

Wielki Finał olimpiady Zwolnieni z Teorii to święto praktycznej edukacji, podczas którego wyróżnienie otrzymali studenci, uczniowie, nauczyciele oraz dyrektorzy szkół, którzy na co dzień zdobywają kompetencje tworzenia i wdrażania innowacji, jednocześnie robiąc wiele dobrego dla otoczenia. Przez cały rok ponad tysiąc zespołów realizuje swoje własne projekty społeczne.

Paula Bruszewska, prezes Fundacji Social Wolves, organizatora Zwolnionych z Teorii twierdzi, że kompetencja wymyślania i wdrażania własnych pomysłów i innowacji, to kluczowa kompetencja przyszłości. W czasach automatyzacji i sztucznej inteligencji, satysfakcja z życia i sukces zawodowy należy do ludzi elastycznych, umiejących robić codziennie coś trochę innego, umiejących wymyślać i wdrażać.

Głównym punktem imprezy było wręczenie Złotych Wilków dla 14 najlepszych projektów społecznych w Polsce realizowanych w tym roku przez licealistów i studentów w takich kategoriach jak np. reklama społeczna, ekologia i natura czy zbiórka charytatywna. Wręczono także dyplomy dyrektorom szkół - zwycięzcom Rankingu Szkół Kompetencji Przyszłości, organizowanego przez Zwolnionych z Teorii oraz dziennik Rzeczpospolita. Tegoroczny Ranking wygrały szkoły z Olsztyna, Lubina i Myślenic, w których młodzież realizuje najwięcej angażujących projektów społecznych.

Złote Wilki 2018 otrzymali:

  1. Wydarzenie publiczne: Horyzont (Chrzanów) - projekt promujący naukę, Chrzanowski Festiwal Nauki
  2. Reklama społeczna: Jestem Biedronką (Kraków) - kampania społeczna na temat łuszczycy
  3. Reklama społeczna: Załóż maskę (Kraków) - kampania społeczna promująca używanie masek antysmogowych
  4. Projekt technologiczny: Book Hunters (Puławy) - aplikacja mobilna do czytania lektur
  5. Zbiórka charytatywna: Ciacho z Innego Świata (Łódź) - zbiórka na stworzenie sali terapeutycznej dla dzieci ze spektrum autyzmu
  6. Edukacja: Meet IT - promocja umiejętności informatycznych wśród młodych ludzi
  7. Społeczność Lokalna: Nie jestem byle kim (Zamość) - projekt zwiększa samoocenę młodzieży i uczy podejmowania decyzji dotyczących własnej ścieżki kariery
  8. Kultura: Odjazdowa Kultura Koszalińska - projekt promujący kulturę w mieście
  9. Ekologia i Natura: Papierowa Rewolucja (Szczecin) - kampania promująca recykling
  10. Zdrowie i sport: Załóż maskę (Kraków) - kampania społeczna promująca używanie masek antysmogowych
  11. Zdrowie i sport: Pod ścianą umysłu - projekt dot. przeciwdziałaniu depresji
  12. Społeczeństwo obywatelskie: Restart Młodości (Malbork) - nawiązywanie dialogu międzypokoleniowego
  13. Społeczeństwo obywatelskie: Ślad Obywatelski (Ostróda) - aktywizacja obywatelska młodzieży
  14. Przestrzeń miejska: Między nami (Warszawa) - promocja spędzania czasu poza domem oraz pokazywania nowych miejsc 

Podczas wydarzenia w Strefie Targów młodzież konsultowała swoje CV, planowała ścieżkę kariery lub rozmawiała o stażu w dużej korporacji Natomiast w Strefie Networkingowej spotykała się i rozmawiała z mentorami, którzy wspierali ich podczas olimpiady.

Źródło: Social Wolves


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *