Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

MIT przejmuje Lark Europe za 15 mln zł

04-01-2012, 19:46

Producent urządzeń mobilnych i nawigacyjnych został przejęty przez kolejną spółkę należącą do grupy MNI. W przyszłości ma także dojść do fuzji Lark Europe i Navigo.

Firma MIT Mobile Internet Technology S.A. (wcześniej Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych im. Eugeniusza Romera S.A.) jest kontrolowana przez giełdową spółkę holdingową MNI S.A., która ma 62,5% jej akcji. W ostatnich dniach MIT S.A. kupił za 15 mln zł w gotówce 100% udziałów firmy Lark Europe Sp. z o.o., producenta i dystrybutora urządzeń elektroniki użytkowej, np. mobilnych urządzeń do nawigacji GPS oraz tabletów. Sprzedającym była giełdowa spółka Hyperion S.A., również należąca do grupy MNI, która nabyła firmę Lark Europe od jej założycieli pod koniec I kwartału 2011 r.

- Firma Lark Europe Sp. z o.o. z posiadanymi kompetencjami optymalnie wpisuje się i uzupełnia szeroko pojętą strategię rozwoju i ofertę produktową grupy MIT, dlatego zdecydowaliśmy się na realokację aktywów - wyjaśnia Leszek Kułak, prezes MIT S.A.

Czytaj też: Agora kupuje część Goldenline

MIT S.A. poprzez spółki zależne działa w segmencie loterii SMS-ów Premium Rate, mobilnych usług dodanych i marketingu mobilnego, technologii teleinformatycznych GIS (Navigo Sp. z o.o.) oraz outsourcingu procesów call center i digitalizacji dokumentów (Scientific Services Sp. z o.o.). Obecnie główny kierunek rozwoju grupy MIT to dostarczanie zaawansowanej oferty kontentowej i usługowej w kanale mobilnym i internecie.

Strategia ta realizowana jest poprzez Navigo Sp. z o.o. oraz MNI Premium S.A. Pierwsza z firm kontynuuje działalność dawnego PPWK im. Eugeniusza Romera S.A., krajowego potentata w zakresie wydawnictw kartograficznych w obszarze cyfrowych wydawnictw mapowych. Obecnie Navigo jest dostawcą danych GIS (ang. Geographic Information System – system informacji geograficznej) oraz interaktywnych map i usług lokalizacyjnych. Poprzez swoich głównych klientów korporacyjnych - Google Maps oraz Panoramę Firm - zaspokaja ok. 60% potrzeb polskiego rynku internetowego na mapy. Navigo zapewnia również ok. 20% zapotrzebowania na mapowe rozwiązania do nawigacji GPS.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING