Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Milion zapytań dziennie do wyszukiwarki walczącej ze spamem

08-02-2011, 18:00

Google choć od wielu lat niezmiennie króluje na rynku wyszukiwarek, bynajmniej nie może narzekać na brak konkurencji.

W wyszukiwarce Google nie pojawia się obecnie zbyt wiele nowości. Gigant z Mountain View koncentruje się za to na satelitarnych usługach, które mają na dłużej zatrzymać użytkowników.

>>Czytaj także: Można już pobierać Firefoksa z ochroną przed śledzeniem

Sonda
Korzystasz z wyszukiwarek alternatywnych?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jednym z ciekawych konkurentów dla Google'a jest Blekko, które choć wystartowało stosunkowo niedawno, już cieszy się dużym zainteresowaniem. Startup uruchomiono zaledwie trzy miesiące temu, a obecnie serwery, na których działa, muszą sobie radzić z 10-15 zapytaniami od użytkowników na sekundę.

Co przyciąga użytkowników do serwisu? Jego magia polega przede wszystkim na tagach poprzedzonych slashem (ang. slashtags), które są tworzone zarówno automatycznie, jak i przez użytkowników. Dzięki nim internauci mogą zawęzić pole poszukiwań do niewielkiego obszaru tematycznego. Jak podaje firma, użytkownicy stworzyli już ponad 110 tysięcy własnych tagów.

Jesteśmy zadowoleni, widząc, jak szybko użytkownicy przyjęli pomysł nowej wyszukiwarki internetowej i chętnie wykorzystują funkcję tagów, zaledwie trzy miesiące po uruchomieniu serwisu - mówi Rich Skrenta, prezes Blekko.

Wyniki wyszukiwania Blekko
fot. - Wyniki wyszukiwania Blekko
Twórcy chwalą się też, że w ich wyszukiwarce użytkownicy nie natkną się na zbyt wiele spamu. Niedawno z wyników wyszukiwania Blekko usunięto treści pochodzące z 20 farm treści. Sam startup udostępnił na początku tego miesiąca aplikację dla iPhone'a oraz Androida.

>>Czytaj także: Silnik rekomendacji Hotpot wkracza do Polski


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Yahoo



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR