Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najnowsze urządzenie firmy Apple potrzebowało na osiągnięcie takiego poziomu sprzedaży znacznie mniej czasu niż wprowadzony trzy lata temu telefon. Nie pozostanie to bez wpływu, na i tak bardzo dobre, wyniki finansowe koncernu.

Tablet firmy Apple, który wszedł do sprzedaży na rynku amerykańskim 3 kwietnia, znalazł już ponad milion nabywców. Firma poinformowała, że urządzenie potrzebowało na to zaledwie 28 dni. W przypadku iPhone'a, którego pierwsza wersja pojawiła się w sklepach w 2007 roku, potrzeba było na to aż 74 dni. Apple podaje ponadto, że użytkownicy iPada pobrali już 12 milionów aplikacji, a także 1,5 miliona e-booków.

Sonda
Czy planujesz zakup iPada?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
  • już posiadam
wyniki  komentarze

Wiele wskazuje na to, że kolejne miesiące także przyniosą wysoką sprzedaż urządzenia. Od piątku można bowiem kupić wersję 3G tabletu, której cena jest wyższa niż dostępnej obecnie, wyposażonej jedynie w Wi-Fi. Firma ma nadal problemy z zaspokojeniem popytu na rynku amerykańskim - w połowie kwietnia podjęła decyzję o przesunięciu o miesiąc premiery na rynkach zagranicznych.

>> Czytaj także: Jesienna premiera iPada w Polsce poważnie zagrożona

Przedstawione przez Apple informacje znacznie przekraczają prognozy rynkowe. Daniel Ernst, analityk z Hudson Square Research, spodziewał się, że w całym obecnym kwartale sprzedaż iPada osiągnie poziom 1,25 mln sztuk - informuje agencja Reuters. W przypadku produktów firmy Steve'a Jobsa ogromne znaczenie dla wyników sprzedaży w początkowym okresie mają fani marki Apple, kupujący właściwie wszystko, co ma logo firmy. Otwartym pozostaje pytanie, jaka będzie sprzedaż wśród zwykłych użytkowników.

W ciągu najbliższych miesięcy firma nie powinna jednak narzekać na brak zamówień, także z zagranicy. Niewykluczone, że opóźnienie światowej premiery miało dać Apple czas na znalezienie dodatkowych producentów urządzenia. Popyt na zagranicznych rynkach będzie zapewne wysoki, zwłaszcza jeśli tablet zostanie jednocześnie wprowadzony do sprzedaży w kluczowych krajach. Zamówienia można będzie składać od 10 maja, premiera w dziewięciu krajach ma nastąpić pod koniec miesiąca.

>> Czytaj także: Apple: Zysk ostro w górę


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *