Microsoft wzmacnia pozycję na rynku reklamy

16-03-2008, 10:28

Nie chcąc pozostać w tyle za liderem rynku reklamy internetowej - Google, Microsoft ogłosił zamiar przejęcia kolejnej firmy z branży - Rapt Inc. Dzięki temu koncern z Redmond chce wzmocnić swoją pozycję.

Firma Rapt Inc. doradza właścicielom witryn internetowych w zakresie efektywnego wykorzystania reklamy i zarządzania nią. Wśród jej klientów są m.in. The New York Times, NBC, MTV, a także sam Microsoft. Dzięki wsparciu Rapt przychody Microsoftu z reklam, w ramach MSN, wzrosły o 15-20 procent.

Jak podkreślono w komunikacie firmy, Microsoft uważa zakup Rapt Inc. za krok w kierunku stworzenia kompleksowej oferty dla właścicieli witryn internetowych zainteresowanych reklamą. Już teraz wiadomo, że koncern połączy możliwości, jakie oferuje Rapt z narzędziami, które stały się jego własnością po zakupie firmy aQuantive w ubiegłym roku za kwotę 6 miliardów dolarów.

Microsoft liczy, że do finalizacji transakcji dojdzie w przyszłym miesiącu. Nie ujawniono na razie szczegółów dotyczących wartości całej transakcji. Koncern czeka też na wyniki rozmów z Yahoo. W zeszłym miesiącu Microsoft ogłosił, że chce zakupić serwis za nieco ponad 40 miliardów dolarów.

Krok Microsoftu jest też prawdopodobnie konsekwencją zakończenia przez Google starań o przejęcie firmy DoubleClick. W tym tygodniu ostatnią zgodę za zakup wydała Komisja Europejska. Żadna z firm nie chce oddać pola drugiej. Przewagę jednak nadal ma Google, a gonić musi koncern z Redmond.


Źródło: Rapt Inc.
Tematy pokrewne:  

tag reklamatag Rapttag Microsofttag Googletag DoubleClicktag aQuantive
To warto przeczytać










  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031