Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

"Internet Explorer 8 to nowy rozdział - to zmiana strategii (...) Polski użytkownik jest najważniejszy" - powiedział Dziennikowi Internautów Patryk Góralowski z Microsoftu, odnosząc się do walki na polskim rynku przeglądarek.

Na początku kwietnia DI informowało o detronizacji Internet Explorera na polskim rynku przeglądarek internetowych. Produkt Microsoftu ustąpił miejsca znacznie młodszemu konkurentowi - przeglądarce Firefox.

Dziennik Internautów przeprowadził wywiad ze Zbigniewem Branieckim reprezentującym zespół Aviary.pl (odpowiedzialny za polską wersję Firefoksa). Przepytaliśmy również Patryka Góralowskiego z firmy Microsoft, pracującego na stanowisku Business Development Manager - Windows Live Commercial:

Dziennik Internautów: Jak na wiadomość o utracie pozycji lidera reaguje Microsoft?

Patryk Góralowski: Microsoft bardzo uważnie przygląda się wszystkim raportom, które dotyczą polskiego rynku internetowego, a zwłaszcza bardzo dokładnie analizuje trendy i zmiany. Sytuacja aktualna to efekt kilku czynników, takich jak dostępność nowych produktów, poziom bezpieczeństwa, strategia firmy wobec produktu, preferencji użytkownika i trend ten był widoczny już dużo wcześniej. Reakcją naszą jest oczywiście nowa wersja produktu IE 8 = produktu różnego od poprzedników - zwłaszcza gdy mówimy o dostępności - polskie wersje IE 8 przygotowane z partnerami kampanii: Onet.pl, Allegro, Nasza Klasa i strategii - produkt oddany partnerom i bliższy użytkownikom.

DI: Czy Microsoft zamierza podjąć jakieś działania celem ponownego zwiększenia udziału w rynku? W jaki sposób Microsoft będzie walczył o polskich internautów?

PG: Tak oczywiście - wszystkie działania skupiają się na promocji nowego produktu IE 8 razem z partnerami do polskiego użytkownika internetu - przeglądarki partnerów zostały specjalnie dostosowane do potrzeb polskiego użytkownika - działania te jednak nie mają charakteru walki - tylko bardziej są to działania informacyjne i edukacyjne - ósemka to nowy rozdział - to zmiana strategii - użytkownik - Polski użytkownik jest najważniejszy.

DI: Czy zdaniem Microsoftu jest to tylko chwilowy trend i niebawem Internet Explorer powróci na pozycję lidera?

PG: Microsoft skupia się aktualnie na promocji nowego produktu i informowaniu użytkownika o jego nowych funkcjach i zaletach. W najbliższym czasie trend ten chcemy zmienić i mamy nadzieję że się uda, a polscy użytkownicy, używając nowej wersji IE 8, będą odczuwać zadowolenie.

DI: Dlaczego, zdaniem Microsoftu, pozycja jego przeglądarki regularnie spada od dłuższego czasu mimo podjętych działań takich jak udostępnienie IE 8 oraz przygotowanie specjalnych wersji przeglądarki dla Naszej-Klasy, Onetu oraz Allegro?

PG: Niższy udział IE na rynku polskim jest efektem wielu czynników, takich jak zbyt mało informacji o produkcie dla użytkownika i działań względem polskiego użytkownika, dostępność produktu nowego, informacje o lukach dość mocno nagłaśniane przez prasę i telewizję - IE jest jedyną przeglądarką, która budzi tak wielkie zainteresowanie i koncentruje na sobie uwagę mediów. Działania powyżej wymienione nie są jeszcze odzwierciedlone w ostatnim rankingu - polskie partnerskie wersje IE 8 są dostępne od 26 marca i na pierwsze efekty jeszcze należy trochę poczekać - chociaż trend jest dobry - w pierwszym tygodniu udział IE 8 to 0,4%, Chrome w analogicznym czasie przez długi okres od premiery nie zmieniał swojego udziału, który przez kilka miesięcy wynosił 0,1%.

 

Widać więc, że Microsoft dostrzegł potrzebę walki na rynku przeglądarek. Okazało się bowiem, że konsekwentne działania mogą doprowadzić do przełamania nawet wieloletniego monopolu (czego przykładem jest walka IE vs Fx). Obecnie Microsoft skupia się na promocji nowej wersji IE 8 oraz liczy, że w niedługim czasie spadkowy trend Internet Explorera uda się odwrócić. Jak będzie w rzeczywistości, zadecydują polscy internauci.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl