Microsoft mniej zarobił na Surface, niż wydał na promocję Windowsa 8 i Surface

31-07-2013, 15:04

853 mln dolarów - taki przychód przyniosła Microsoftowi sprzedaż Surface. Nie jest to powód do radości i Microsoft szczególnie się tym nie chwalił. Liczba została ujawniona dyskretnie, w formularzu dla SEC.

Microsoft przez długi czas unikał podawania informacji o wynikach sprzedaży urządzenia Surface. Mimo to firma przekonywała, że ta sprzedaż idzie świetnie. Był nawet moment, gdy informowano o planowanym zwiększeniu produkcji!

Czar prysł w połowie lipca, gdy Microsoft znacząco obniżył cenę Surface, najwyraźniej chcąc się go pozbyć z magazynów. Potem firma ogłosiła wyniki finansowe, w których uwzględniono 900 mln dolarów kosztu związanego z "korektą zapasów Surface RT".

Przychód z Surface: 853 mln USD

Kolejne informacje o sprzedaży Surface pojawiły się w tzw. formularzu 10-K. Jest to roczny raport, którego wymaga Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Dokument jest wyczerpującym źródłem informacji na temat stanu przedsiębiorstw.

Formularz 10-K od Microsoftu możecie znaleźć na stronie SEC. Wynika z niego m.in., że przychód ze sprzedaży Surface wynósł 853 mln dolarów. Trudno na tej podstawie policzyć ile urządzeń sprzedano, bo rodzina Surface obejmuje produkty w różnych cenach i konfiguracjach.

Tylko 1,7 mln urządzeń?

W marcu Bloomberg szacował, że Microsoft mógł sprzedać 1,5 mln urządzeń Surface. Liczby z formularza 10-K wydają się potwierdzać, że tak właśnie mogło być. Przyjmując 500 dolarów jako średnią cenę Surface można założyć, że Microsoft sprzedał 1,7 mln urządzeń.

Sonda
Co mogłoby Cię skłonić do zakupu Surface?
  • większa dostępność w Polsce
  • niższa cena
  • inny system operacyjny
  • nic mnie do tego nie skłoni
wyniki  komentarze

Warto porównać przychody ze sprzedaży Surface z innymi wydatkami Microsoftu. Już wcześniej wspomnieliśmy, że sama "korekta zapasów Surface RT" kosztowała 900 mln dolarów, a więc więcej niż wyniósł przychód ze sprzedaży. Ponadto z formularza 10-K wynika, że wydatki na reklamę Windows 8 i Surface wyniosły 898 mln dolarów, a więc również więcej niż przychód ze sprzedaży urządzenia.

Na koniec odnotujmy, że tylko w II kwartale tego roku firma Apple sprzedała 14,6 mln iPadów. Oczywiście Microsoft może przekonywać, że Surface to rodzaj PC-ta i w ogóle tablety są rodzajami PC-tów, ale te wyjaśnienia wydają się coraz mniej przekonujące.


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031