Microsoft Inspire 2018. Najważniejsze dopiero przed nami

28-07-2018, 13:48

Żyjemy w czasach architektury klient-serwer, sieci, mobilności i chmury, ale to, co najważniejsze, dopiero przed nami – powiedział Satya Nadella, CEO Microsoftu, podczas tegorocznej konferencji Microsoft Inspire, która odbyła się w Las Vegas. Nie zabrakło podsumowań, planów na kolejne miesiące i trudnych tematów.

- Inspiracja, wiedza, motywacja - tak w skrócie można określić to, co działo się w ostatnich dniach w Las Vegas. Wydarzenie było doskonałą okazją do wymiany doświadczeń z partnerami z całego świata. Nie tylko poznaliśmy nowe rozwiązania, ale utwierdziliśmy się w przekonaniu, że polski rynek może wiele zyskać na napędzanej przez chmurę cyfrowej transformacji – tłumaczy Daniel Kaczmarczyk, Cloud Sales Director w firmie Senetic, która jest Partnerem Roku Microsoft w MŚP.

Senetic Microsoft Inspire 2018

Podczas wydarzenia nie zabrakło trudnych i ważnych tematów. Satya Nadella, CEO Microsoftu, podkreślał znaczenie odpowiedzialności w tworzeniu nowych technologii, ich roli w kształtowaniu rzeczywistości ludzi na całym świecie i prywatności jako jednego z fundamentalnych praw człowieka.

Inteligentna chmura

Na Inspire wielokrotnie podkreślano, że Microsoft jest skupiony na zdefiniowaniu pojęcia nowoczesnego miejsca pracy, aplikacji biznesowych, infrastruktury, danych i sztucznej inteligencji. W centrum technologii ma być człowiek i jego doświadczenia. Podczas konferencji Satya Nadella zwrócił uwagę na skalę globalnej infrastruktury platformy Azure, na którą składają się 54 regiony świadczenia usługi, dostępność w 140 krajach i do 1,6 Pb/s przepustowości. Żaden inny dostawca chmury nie może pochwalić się takim wynikiem. Tylko w trzecim kwartale roku fiskalnego (pierwszym roku kalendarzowego 2018) chmura Azure odnotowała wzrost sprzedaży o 93 proc. To wyraźny sygnał, jaki kierunek obiera coraz więcej przedsiębiorstw. CEO Microsoftu wyliczał organizacje, w których wykorzystywany jest Azure, Azure Stack, Azure Sphere, Azure IoT czy Microsoft 365, m.in. Chevron, Walmart, McDonald’s, Toyota, Walt Disney czy port lotniczy Heathrow.


Senetic Microsoft Inspire 2018

Przyszłość zaczyna się teraz

Konferencja Inspire pokazała, jak ważna dla Microsoftu jest sztuczna inteligencja. Poziom, jaki osiąga w porównaniu z ludzką percepcją i możliwościami językowymi, jest oszałamiający. Firma chce, by w przyszłości każda branża bazowała na AI, niezależnie od tego czy chodzi o handel, opiekę zdrowotną czy rolnictwo.

– Naszym wspólnym celem jest dokonywanie takich przełomów i ich upowszechnianie za pomocą narzędzi, które tworzymy oraz umiejętnościom i usługom naszych partnerów – podkreślił CEO Microsoftu.

Praca może być jeszcze łatwiejsza

 Producent ogłosił kilka zmian w Microsoft 365, m.in. bezpłatną wersję usługi Teams, inteligentne funkcje obsługi zdarzeń i ułatwiające pracę zespołową rozwiązania analityczne. Zapowiedział też nowe elementy z zakresu rozwiązań chmurowych i zarządzania danymi (m.in. Azure Data Box Disk, Azure Virtual WAN czy Azure Firewall). CEO firmy na własnym przykładzie zademonstrował, jak Microsoft 365 ułatwia mu codzienną pracę, podkreślając rolę pakietu w transformacji funkcjonowania współczesnych organizacji. Poinformował też o rozwoju platformy Dynamics 365, łączącej funkcje CRM i ERP, która odnotowała 65-proc. wzrost sprzedaży w ostatnich trzech kwartałach.

Technologia kształtuje rzeczywistość

 Kolejna edycja wydarzenia pokazała skalę wpływu najnowocześniejszych technologii na obraz współczesnego świata.

Dzięki wydarzeniu wiemy, jak rozwiązania Microsoft zmieniają życie ludzi w różnych częściach globu. To potężny ekosystem, który funkcjonuje dzięki pracy milionów ludzi, nie mówiąc o odbiorcach. Cieszę się, że możemy być jego częścią – podsumowuje Daniel Kaczmarczyk z Senetic.


Senetic Microsoft Inspire 2018


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***

Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.





RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.