Microsoft bez planu B na rynku mobilnym. I na razie bez większych sukcesów

14-02-2013, 19:54

Smartfony z platformą Windows Phone na razie są wybierane przez klientów znacznie rzadziej niż urządzenia z Androidem oraz iOS. Microsoft zapewnia jednak o całkowitym skupieniu.

- Jesteśmy bardzo skupieni na sukcesie, jaki udało się osiągnąć w przypadku komputerów PC i przenosimy go na tablety oraz telefony - mówił na konferencji w San Francisco dyrektor finansowy Microsoftu Peter Klein.

Microsoft Surface

Microsoft Surface.

Android oraz iOS na razie bezkonkurencyjne

Na półkach sklepowych rzeczywiście nietrudno już znaleźć urządzenia z platformą mobilną koncernu z Redmond. Niestety statystyki są nieubłagane: aż 91% rynku smartfonów w ostatnim kwartale należało do urządzeń wyposażonych w iOS oraz Androida - wynika z danych firmy analitycznej IDC. Co na to Microsoft?

Sonda
Microsoft odniesie sukces na rynku mobilnym?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Amerykańska spółka zapewnia, że na razie nie ma nawet czasu myśleć o planie awaryjnym. Bardziej skupiamy się na tym, jak wykonać aktualne plany - powiedział Klein. - Chcemy, by obecna generacja Windowsów ewoluowała, aby mieć pewność, że oferujemy użytkownikom odpowiednie doznania, a także odpowiednio wysokie progi cenowe.

Microsoft, który postanowił w ubiegłym roku podbić rynek tabletów, w ostatnim kwartale sprzedał mniej niż 900 tysięcy tego typu urządzeń - obliczyła firma analityczna Gartner. Amerykańska spółka nie potwierdziła takich doniesień, jednak bez wątpienia Microsoftowi do sukcesu na rynku mobilnym jeszcze daleko. W ciągu ostatnich trzech miesięcy ubiegłego roku sprzedało się ponad 23 miliony sztuk tabletów wyprodukowanych przez Apple, a na tym tle firma z Redmond wypada bardzo słabo.


Źródło: Reuters
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31