Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jeśli zauważyłeś, że któryś z Twoich znajomych na Facebooku polubił reportaż na temat rzekomej śmierci Michaela Schumachera, powstrzymaj ciekawość i nie klikaj w odnośnik. To pułapka, która żerując na ciekawości internautów, zamienia facebookowe profile w reklamę wątpliwej jakości strony podszywającej się pod serwis informacyjny.

Wśród użytkowników Facebooka rozprzestrzenia się scam, który informuje o rzekomej śmierci wybudzonego niedawno ze śpiączki kierowcy Formuły 1 Michaela Schumachera - ostrzegają eksperci z firmy ESET. Kliknięcie odnośnika przenosi na stronę, która wygląda jak serwis z najważniejszymi informacjami z całego świata. Jej twórcy informują, że użytkownik może obejrzeć film na temat śmierci Schumachera, jeśli zgodzi się na wcześniejszą publikację materiału na swojej osi czasu.

Jeśli zauważysz taki wpis na profilu swojego znajomego - powściągnij swoją ciekawość i nie klikaj w odnośnik

Jak zwykle w tego typu oszustwach, nieopatrzne wyrażenie zgody nie skutkuje odtworzeniem filmu. Na osi czasu internauty zostaje tylko opublikowana widoczna powyżej wiadomość - w ten sposób materiał dociera do kolejnych potencjalnych ofiar, które zauważając kontrowersyjną treść na facebookowym profilu swego znajomego, mogą powtórzyć jego błąd.

To oczywiście nie pierwsza i nie ostatnia pułapka zastawiana na użytkowników popularnego serwisu społecznościowego - w Dzienniku Internautów informowaliśmy np. o 6 oszustwach na Facebooku, które trzeba umieć rozpoznawać. Co zrobić, jeśli przypadkiem klikniesz w opisaną wyżej pułapkę? Przede wszystkim usuń odnośnik do strony oszusta - w ten sposób nie wpędzisz swoich znajomych w kłopoty. Sprawdź również, czy w sekcji „polubienia” na Twoim profilu na Facebooku nie pojawił się kolejny niechciany serwis WWW.

Czytaj także: Jak nie zostać „klikaczem” na facebookowej farmie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ESET



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik