Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Z tej okazji firma przedstawiła podsumowanie swojej działalności, a klientom zaproponowała konkurs z nagrodami.

Sklep Merlin.pl obchodzi w tym roku swoją jedenastą rocznicę istnienia. Gdy startował w 1999 roku, za jego pośrednictwem można było kupić około 20 tysięcy książek - początkowo bowiem miał tylko charakter księgarni. Obecnie dostępnych jest około 200 tysięcy produktów, pogrupowanych w dziesięć kategorii - m.in. książki, muzyka, filmy czy kosmetyki.

W ciągu całego okresu działalności sklep sprzedał towary za około pół miliarda złotych. Miesięcznie firma wysyła około 100 tysięcy paczek, a roczna sprzedaż osiągnęła w zeszłym roku rekordowy poziom 3 milionów przedmiotów. 1,2 mln Polaków przynajmniej raz coś kupiło za pośrednictwem Merlina.

>> Czytaj także: Merlin: 101 mln złotych przychodów

Firma ma zasięg globalny - jej paczki wysłane zostały do 104 krajów. Najpopularniejszymi są Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, dokąd dostarczono łącznie ponad 55 tysięcy paczek. Na trzecim miejscu są Niemcy - blisko 16,5 tys. W sumie granice Polski opuściło 137 367 paczek. Do adresatów w Polsce dostarczono w tym samym czasie 4 897 432 paczki.

Z okazji urodzin Merlin.pl przygotował dla klientów konkurs, a także obniżki cen. Akcja trwa do 2 kwietnia.

Sonda
Robiłaś/-eś kiedykolwiek zakupy w Merlinie?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Agata Czarnowska, specjalista ds. PR w Merlin.pl, zapytana przez Dziennik Internautów, czy firma zamierza dalej poszerzać ofertę sprzedawanych towarów, potwierdziła, że takie plany są. Dodała jednak, że ze względu na wysoką konkurencyjność rynku żadne szczegóły nie mogą jeszcze ujrzeć światła dziennego.

Otrzymaliśmy także informację, że w obszarze zainteresowania Merlina jest rynek książek zagranicznych. Asortyment taki w swej ofercie posiada już m.in. Empik.com. Pani Czarnowska zaznaczyła jednak, że tego typu przedsięwzięcie musi zostać zanalizowane pod kątem rentowności. Trudno więc w tym momencie mówić o konkretnych planach w tym zakresie.

Jak widać, firma doskonale sobie radzi i bez tego. Nie można jednak nie odnieść wrażenia, że Merlin.pl zmierza w kierunku wymierzonym przez Amazon. Już dawno bowiem sklep zerwał z wizerunkiem księgarni. Okazuje się bowiem, że wiele innych towarów także świetnie sprzedaje się w sieci.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Merlin.pl