Megapanel styczeń 2011: WP zalicza potknięcia

23-03-2011, 20:03

Styczeń był najlepszym okresem dla witryn zaliczanych do kategorii publicznych (szczególnie WOŚP). Wirtualna Polska w edukacji zyskuje ponad pół miliona użytkowników, traci jednak w większości innych. NK odrabia straty, a Google nadal pozostaje niekwestionowanym liderem, choć liczba internautów korzystających z usług firmy zaczyna powoli się zmniejszać. Do akcji rusza bing.com, który zyskuje 1,4 mln użytkowników i zwiększa swój zasięg dwukrotnie.

Megapanel styczeń 2011

W styczniu 2011 roku nieprzerwanie prowadził Google, choć liczba jego użytkowników spadła o ponad 20 tys., na czym bardzo mocno zyskał Onet.pl, któremu zrównania się z gigantem brakuje już "tylko" 3,3 mln użytkowników, bo ostatni wzrost wyniósł 90 tys. 
Począwszy od grudnia przez styczeń do portalu NK wrócili kolejni użytkownicy (prawie 65 tys. więcej niż w grudniu). Na dalszym miejscu w rankingu pozostaje Wirtualna Polska, osiągając 51 tys. użytkowników i wzrost zasięgu o 0,63%. Piąta pozycja YouTube może być zagrożona ze względu na bardzo duży wzrost liczby użytkowników Grupy Gazeta.pl (prawie 200 tys.).
Kolejne wzrosty liczby użytkowników notują także: Interia (127 tys.), o2 (60 tys.), Facebook (303 tys.), Wikipedia (612 tys.), Ringier Axel Springer (91 tys.), Polskapresse (411 tys.), Infor (234 tys.), Money.pl (701 tys.) oraz dobreprogramy.pl (373 tys.). W tabeli 20 najpopularniejszych stron WWW pojawiła się także grupa spolecznosci.pl z nieco ponad 4 mln użytkowników.

Megapanel styczeń 2011

Biorąc pod uwagę ranking domen, nadal króluje Google.pl, przed nk.pl (wzrost o 69 tys.) i onet.pl (wzrost 48 tys.). Największego postępu w styczniu dokonała witryna wikipedia.org, która zyskała 727 tys. użytkowników. Największy spadek liczby użytkowników w porównaniu do grudnia 2010 można przypisać ceneo.pl - porównywarce cen, która straciła prawie 400 tys. użytkowników. O 100 tys. mniej internautów przyciągnęła też domena microsoft.com.

Megapanel styczeń 2011

W kategorii biznes, finanse i prawo nadal pierwsze miejsce należy do Grupy Onet.pl, która zyskała kilkanaście tysięcy użytkowników. W porównaniu z grudniem 2010 r. Wirtualna Polska spadła na czwarte miejsce z drugiego, tracąc 49 tys. użytkowników. Tym samym na drugim miejscu pojawiło się Money.pl z prawie 3,5 mln użytkowników, a na trzecim Infor, który zyskał ponad pół miliona internautów. Kolejne witryny zyskały lub straciły niewiele.

Megapanel styczeń 2011

Kategoria budownictwo i nieruchomości w styczniu nie była mocną stroną Wirtualnej Polski. Serwisy tej grupy straciły czwartą pozycję, notując spadek na miejsce 10, liczba użytkowników zmniejszyła się o ponad 80 tys. Ponad 100 tys. internautów zyskał serwis szybko.pl, który w styczniu posiadał już 301 tys. użytkowników (191 tys. w grudniu). Na pierwszym miejscu utrzymuje się nadal Grupa Gazeta.pl, choć ze spadkiem o ponad 90 tys. internautów. Nie można jednak stwierdzić, że w styczniu serwisy związane z budowlanką i nieruchomościami straciły na popularności, ponieważ otodom.pl zyskał prawie 400 tys. użytkowników.

Megapanel styczeń 2011

Pomimo rosnącej popularności zakupów grupowych w styczniu Groupon stracił kilkanaście tysięcy użytkowników, jednak nadal pozostał na drugiej pozycji zaraz za Grupą Allegro. Aż milion użytkowników stracił natomiast serwis euro.com.pl, zyskały jednak serwisy Onet.pl i Grupy Spolecznosci.pl. Liczba użytkowników Wirtualnej Polski zmniejszyła się o prawie 400 tys. użytkowników.

1  2 3 4  - 

-->
Źródło: Megapanel PBI/Gemius
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031