Media wykreowały bohatera - Tadeusza Wronę

08-11-2011, 16:55

Spektakularne lądowanie na Lotnisku im. Chopina spowodowało lawinę informacji w mediach. W ciągu trzech dni o pilocie, kapitanie Tadeuszu Wronie, ukazały się niemal dwa tysiące materiałów – wyliczył PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. 28 proc. z tych publikacji zawierało słowo "bohater", a 27 proc. znalazło się na "jedynkach".

Najwięcej spośród 1925 informacji, jakie pojawiły się od 1-3 listopada br., opublikowano w internecie (1118). Analitycy zebrali też 630 materiałów telewizyjnych lub radiowych oraz 177 prasowych. Warto zwrócić uwagę na fakt, że materiały w sieci ukazywały się w największym natężeniu w dniu lądowania oraz w kolejnym, natomiast prasa najszerzej opisywała zdarzenie dopiero 3 listopada, gdy w internecie zanotowano już spadek o ponad połowę. Media radiowe i telewizyjne najwięcej miejsca poświęciły kapitanowi Wronie dzień po lądowaniu, kiedy odbyła się konferencja prasowa z jego udziałem.

Liczba materiałów medialnych na temat Tadeusza Wrony w podziale na typ mediów i zakres czasowy
fot. PRESS-SERVICE - Liczba materiałów medialnych na temat Tadeusza Wrony w podziale na typ mediów i zakres czasowy
Największą liczbę materiałów przygotowały stacje Polsat News i TVN24, które wyprzedziły TVP Info. Serwisem internetowym, w którym można było przeczytać najwięcej informacji o Tadeuszu Wronie, była gazeta.pl. Dalej znalazły się onet.pl i wyborcza.pl. Z kolei wśród stacji radiowych największe zainteresowanie tematem wykazały Pierwszy Program Polskiego Radia oraz TOK FM.

Czytaj też: Najpopularniejsze sporty w mediach społecznościowych

Na doniesienia mediów tradycyjnych bardzo żywo zareagowali internauci – użytkownicy portali społecznościowych. W serwisie Facebook powstało w tym czasie ponad 70 fan page’ów dedykowanych pilotowi. Najpopularniejsze z nich w pierwszych dniach funkcjonowania uzyskały nawet ponad 30 tysięcy fanów, natomiast łącznie było ich ponad 100 tysięcy.

Mapa zasięgu publikacji w prasie regionalnej
fot. PRESS-SERVICE - Mapa zasięgu publikacji w prasie regionalnej
Ogromny szum informacyjny wokół pilota sprawił, że w powszechnym odbiorze stał się on niemalże idolem Polaków. Media po raz pierwszy od bardzo dawna zrezygnowały z negatywnego przekazu na temat tragedii, afer, skandali i skupiły się w tak szerokim zakresie na wydarzeniu jednoznacznie pozytywnym. Średni dzienny zasięg łączny publikacji w prasie, radiu, telewizji i internecie wyniósł 484 mln, co oznacza, że przeciętny odbiorca wielokrotnie stykał się z badanym tematem.

Pełny raport dostępny jest pod adresem: www.press-service.com.pl


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31