Lustrzanki na topie według analiz Skąpca

01-07-2010, 12:13

Serwis Skąpiec.pl zbadał wakacyjne preferencje internautów w zakresie aparatów fotograficznych. Z analiz wynika, że internauci zdecydowanie chętniej sięgają po lustrzankę niż po prosty kompakt.

W czerwcu br. pisaliśmy o porównaniu przez Ceneo.pl preferencji internautów dotyczących aparatów cyfrowych. Zainteresowanie lustrzankami było porównywalne z kompaktami.

Z danych serwisu Skąpiec.pl wynika, że największą popularnością cieszą się lustrzanki. W czerwcu br. odnotowały one nieco ponad 50 proc. wskazań. Aparaty kompaktowe uplasowały się na drugiej pozycji (z ok. 19-procentową stratą).

>> Czytaj też: Era Internet Stacjonarny z aparatem cyfrowym

Dlaczego tak chętnie sięgamy po lustrzanki? Przede wszystkim wynika to ze spadku cen tego typu aparatów. Lustrzankę z tańszej półki można dziś kupić za podobną cenę, jak dobrej jakości kompakt. Nie bez znaczenia pozostaje także "upraszczanie" lustrzanek. Producenci starają się, by były one jak najbardziej przyjazne amatorom i łatwe w obsłudze.

Sonda
Który aparat byś kupił za 2000 zł?
  • Cyfrowy kompakt
  • Lustrzankę
wyniki  komentarze

Najbardziej pożądaną marką okazuje się niezmiennie Canon. Produkty z logo tego producenta zanotowały 23,93 proc. wyborów spośród 26 prezentowanych marek na stronie porównywarki. Canon wciąż wyprzedza produkty marki Nikon, które uzyskały 19,32 proc. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowały się odpowiednio Sony (16,42 proc. wyborów) oraz Panasonic (10,40 proc.). Bliski dogonienia Panasonica jest Olympus, który odnotował 9,43 proc. wskazań. Wspomniane marki zdystansowały wyraźnie produkty z logo Fuji (6,48 proc.), Samsunga (4,43 proc.), Pentaxa (3,60 proc.) oraz Kodaka (2,05 proc.).

Jak wynika z obserwacji Skąpiec.pl, aparaty cyfrowe systematycznie tanieją i to w dość szybkim tempie. Wraz ze spadkiem cen rośnie wydajność poszczególnych modeli. To wszystko powoduje, że internauci chętnie sięgają po aparaty z dolnej półki cenowej.

>> Czytaj też: Aparat cyfrowy podobny do oka

Przedział "do 400 zł" wybrało 22,08 proc. spośród tych, którzy zaznaczali wartości parametru "cena". Duża część internautów wybiera jednak kilkukrotnie droższy sprzęt. Przedziały cenowe przekraczające 2000 zł uzyskały łącznie 23,24 proc.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy