Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tyle osób wybrałoby ponownie iPhone'a podczas zmiany telefonu. Firma Apple dystansuje pod tym względem konkurencję.

Jak skłonić klientów, by pozostali wierni marce? Pozyskanie nowych konsumentów jest trudne, jednak ich utrzymanie wydaje się zadaniem jeszcze trudniejszym. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy konkurencja jest naprawdę duża i mamy, w czym wybierać. Lojalny klient nie tylko wróci ponownie po produkt nowej generacji tej samej firmy, ale także kupować będzie inne. Doskonale widać to na przykładzie telefonów komórkowych.

Czytaj także: Apple zbiera większość pieniędzy za aplikacje?

Komórki tworzą dzisiaj bardzo rozległy ekosystem, aparat znajduje się, co prawda, w jego centrum, jednak nie jest jedynym elementem generującym przychody - mobilne aplikacje, książki, prasa czy gry stanowią coraz ważniejsze źródło przychodów. Na rynku tym dominuje amerykańska firma Apple, której udało się coś, o czym inni producenci telefonów komórkowych mogą tylko marzyć. Niezwykle silnie oddziałująca marka sprawiła, że klienci tej firmy odznaczają się bardzo wysokim wskaźnikiem lojalności.

Badania w tym zakresie przeprowadziła firma GfK. Zaskoczeniem raczej nie będzie fakt, że 84 proc. ankietowanych posiadaczy iPhone'ów stwierdziło, że przy zmianie telefonu pozostaliby przy obecnej marce. Takie samo stwierdzenie prawdziwe jest także dla 60 proc. użytkowników telefonów z systemem Android oraz zaledwie 48 proc. użytkowników kanadyjskich smartfonów BlackBerry.

GfK zauważa, że ogólna lojalność kształtuje się na poziomie 63 proc. Dlatego też producenci telefonów komórkowych inwestują bardzo wiele zasobów w budowę świadomości i lojalności względem marki, widząc w tym dużą szansę na dalsze zwiększanie przychodów w przyszłości.

Czytaj także: Apple jednak rezygnuje z subskrypcji aplikacji


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: GfK



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR