Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Który dysk chmurowy wybrać? Dropbox, Dysk Google czy może jeszcze inny?

25-10-2012, 16:11

Chmurowych dysków jest niezwykle dużo. Podpowiadamy, jakie są najważniejsze cechy kluczowych z nich, by ułatwić wybór najlepszego.

Dawno już minęły czasy, gdy nasze pliki mogliśmy przechowywać wyłącznie na lokalnym dysku bądź niewygodnych nośnikach pamięci. Obecnie bez problemu ustawimy automatyczne wykonywanie kopii zapasowych w chmurze, a wszelkie nasze dokumenty i zdjęcia będą bezpieczne nawet po awarii lokalnych maszyn.

Choć do dyspozycji użytkowników jest obecnie wiele dysków chmurowych, tak naprawdę ich mnogość tylko utrudnia zadanie początkującym osobom. Niektórzy po prostu decydują się na używanie najpopularniejszej, co nie musi być dobrym wyjściem. Warto przyjrzeć się podstawowym parametrom najważniejszych usług tego typu, by móc wybrać najlepszą dla siebie.

Czytaj także: Obsługa dokumentów w chmurze - najpopularniejsze usługi

Dropbox

Dropbox

Bez wątpienia najbardziej znaną usługą chmurową jest Dropbox, który użytkowników przekonuje do siebie przede wszystkim prostotą i dobrą integracją ze wszystkimi popularnymi platformami sprzętowymi. 

Zalety:

  • 2 GB przestrzeni dyskowej (można ją łatwo rozszerzyć nawet do 16 GB, polecając usługę znajomym) i nielimitowana wielkość jednego pliku.
  • Wsparcie dla platform Windows, Mac, Linux, Android, iOS oraz Blackberry.
  • Możliwość tworzenia linów do dowolnych plików, które przechowujemy w usłudze.
  • Przyjazny interfejs webowy, umożliwiający podgląd multimediów i zarządzanie plikami w chmurze.
  • Wsparcie dla szybkiej synchronizacji wewnątrz sieci LAN.
  • Możliwość ustawienia dwuetapowego logowania.

Wady:

  • Stosunkowo słabo rozbudowana wyszukiwarka plików.


Cena: 9,99 dolara miesięcznie za 50 GB dodatkowej przestrzeni, 19,99 dolara miesięcznie za 100 GB.

Czytaj także: Backup danych w chmurze? O czym należy pamiętać

Box

Nieco mniej znanym dyskiem sieciowym jest Box, który posiada bardziej rozbudowaną ofertę dla klientów biznesowych. Jego parametry przedstawiają się następująco:

Zalety:

  • 2 GB darmowej przestrzeni na chmurowym dysku.
  • Aplikacja mobilna, umożliwiająca dostęp i zarządzanie plikami.
  • Możliwość tworzenia linków do dowolnych plików, które przechowujemy w usłudze.
Wady:
  • Limit wielkości pliku do 100 MB. 
  • Brak dostępu do wcześniejszych wersji pliku w darmowej wersji.

Cena: 8,5 euro za 25 GB przestrzeni bądź 17 euro za 50 GB przestrzeni dyskowej miesięcznie.

Dysk Google

Dysk Google

Usługą, która wystartowała zaledwie kilka miesięcy temu, jest Dysk Google. Użytkownicy czekali na nią od dawna, jednak w praktyce to tylko rozszerzenie dla Dokumentów Google. Najważniejsze cechy zestawu to:

Zalety:

  • 5 GB darmowej przestrzeni i maksymalna wielkość jednego pliku aż 10 GB.
  • Wsparcie dla Windowsa, Mac, Androida, iOS oraz Linuksa.
  • Możliwość wygodnej edycji dokumentów, które przechowujemy w sieciowym dysku.
  • Funkcja wyszukiwania tekstu wewnątrz dokumentów oraz skanów.
  • Świetna integracja z innymi usługami firmy Google.
  • Nielimitowana przestrzeń na obrazy mniejsze niż 2048x2048 pikseli.

Wady:

  • Niezbyt wygodny podgląd plików multimedialnych.

Cena: Dodatkowa przestrzeń 25 GB za 2,49 dolara miesięcznie i 100 GB za 4,99 dolara miesięcznie.

Czytaj także: Jakie korzyści może czerpać firma z przejścia na rozwiązania chmurowe?

SkyDrive

Usługa chmurowa Microsoftu to ciekawa propozycja dla osób, które chcą mieć domyślnie sporą ilość wolnego miejsca, mając przy tym pewność, że jej serwery obsługuje uznana na całym świecie firma.

Zalety:

  • 7 GB przestrzeni dyskowej na start i maksymalna wielkość pliku sięgająca 2 GB.
  • Wsparcie dla platform Windows, Mac, Windows Phone oraz iOS i Android.
  • Świetna integracja z systemem Windows oraz usługami webowymi Microsoftu.
  • Wygodny sposób zarządzania plikami z poziomu interfejsu webowego.
Wady:
  • Słaba współpraca z alternatywnymi systemami operacyjnymi (np. Linuksem).

Cena: Dodatkowa przestrzeń 20 GB za 10 dolarów rocznie, 50 GB za 25 dolarów rocznie i 100 GB za 50 dolarów rocznie.

SugarSync

Aż 32 GB miejsca na pliki za darmo bez wątpienia sprawiają, że SugarSync to bardzo ciekawa propozycja dla osób, które muszą przechowywać w chmurze sporo danych, a przy tym nie chcą ponosić dodatkowych kosztów. Niestety domyślnie po stworzeniu konta do naszej dyspozycji jest tylko 5 GB miejsca.

Zalety:

  • 5 GB darmowego miejsca na pliki z możliwością rozszerzenia do 32 GB.
  • Możliwość synchronizowania dowolnego katalogu z dysku lokalnego.
  • Dostęp do przywracania poprzednich wersji plików.
  • Możliwość wysyłania plików przez e-mail.
  • Aplikacje mobilne dla iPhone'a, Androida oraz BlackBerry.

Wady:

  • Stosunkowo ubogi interfejs na urządzeniach mobilnych.
  • Niewielka popularność.

Cena: 30 GB miejsca miesięcznie za 5 dolarów i 60 GB miejsca za 10 dolarów miesięcznie.

Czytaj także: Zaczynasz przygodę z technologią cloud computing? Zobacz, na co zwrócić uwagę

Partner serwisu o Cloud Computing - "Firma w Chmurze" oferuje:

Firma w Chmurze - Cloud Computing za darmo


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              

Źródło: DI24.pl