Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kto zyskał najwięcej na aktualizacjach w Google?

03-03-2011, 13:57

Google niedawno zaktualizowało swój mechanizm odpowiadający za pozycjonowanie wyników. Oprócz przegranych, nie brakuje także szczęśliwców, którym zmiany przyniosły dodatkowych użytkowników.

Jak wspominaliśmy ostatnio, aktualizacje w algorytmie Google mogły zmienić pozycję nawet do 12 proc. stron zindeksowanych w największej na świecie wyszukiwarce. Trudno jednak, by tak złożony proces mógł być sprawiedliwy dla wszystkich.

>>Czytaj także: Gwiazdy YouTube zarabiają miliony

Sonda
Google ma zbyt dużą władzę w sieci?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

O dziwo, okazuje się, że farmy treści nieszczególnie ucierpiały na aktualizacjach. Choć z pewnością gigant z Mountain View miał je na uwadze podczas tworzenia nowej wersji algorytmu, nie było mowy o ich całkowitym wykluczeniu z sieci.

Z kolei na aktualizacjach mocno ucierpiało wiele popularnych witryn oferujących wysokiej jakości treści, które automaty kopiowały bez zgody właścicieli. Google wciąż ma często trudności w ustaleniu, skąd oryginalnie pochodzi dany materiał, i premiowaniu właśnie tego typu stron.

Jak zauważa Business Insider, wydaje się, że wyszukiwarkowy gigant postanowił wynagradzać wyłącznie niektóre kategorie treści pojawiających się w sieci. Aktualizacje pozytywnie wpłynęły między innymi na niektórych sprzedawców internetowych, takich jak DHGate (+22%),  Sears (+20%), Tech Bargains (+ 17%), Etsy (+17%), Bed Bath and Beyond (+14%), Radio Shack (+13%) oraz Ikea (+13%).

Zwiększenie ruchu z Google mogły też odnotować encyklopedie internetowe, jak Softpedia (+20%), Britannica (+18%) oraz witryny zawierające porady, w tym Instructable (+21%). Co ciekawe, gigant z Mountain View nie traktował wybiórczo danych kategorii, zatem strona z instrukcjami eHow należąca do Demand Media również zyskała około 15% więcej ruchu z wyszukiwarki.

>>Czytaj także: Lady Gaga pobiła rekord popularności w iTunes


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Opera na Maka nie dla dzieci?

Źródło: Business Insider



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING