Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Krótko: e-wydania coraz popularniejsze, ale to nadal 2% sprzedaży gazet codziennych

27-10-2014, 10:52

Przypisek do e-bookowej ankiety Legimi: ci, którzy czytają gazety codzienne, coraz chętniej sięgają po elektroniczne wersje prasy i wiadomości.

Rośnie przede wszystkim popularność e-wydań gazet biznesowych - jeśli porównać pierwsze półrocze roku 2014 i roku 2013, prowadzi e-wydanie „Dziennika Gazety Prawnej” (9,2 tys. sprzedanych egzemplarzy - wzrost o 6,46%), dobrze radzi sobie „Puls Biznesu” (2,4 tys. egzemplarzy - wzrost o 9,07%).

E-gazety czytają głównie przedsiębiorcy

Fot. Shutterstock.com

Natomiast w największym stopniu swój wynik poprawiła „Rzeczypospolita” - średnia sprzedaż e-wydań to 7,2 tys. egzemplarzy, ale oznacza to 45,6% wzrostu. Wszystkie gazety codzienne borykają się ze spadkiem sprzedaży, jak podają Wirtualnemedia.pl, powołując się na dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. „Fakt” i „Super Express” przez rok odnotowały spadek sprzedaży o odpowiednio 4,36% i 2,67%, zaś Gazeta Wyborcza - o 17%.

Prenumerata papierowa w tej chwili się stabilizuje, przynajmniej w Ruchu. Natomiast znacząco rozwija się prenumerata elektroniczna - mówi Jerzy Pazura, wiceprezes zarządu spółki Ruch. Zdaniem Pazury od cyfryzacji oferty nie ucieknie żaden operator i żaden dystrybutor. W tej chwili e-wydania przynoszą gazetom codziennym ok. 2% całkowitej sprzedaży.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Newseria



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING