Kreatywny konkurs w internecie - jak to zrobić?

04-12-2017, 07:47

Konkursy to świetny sposób na zaangażowanie fanów marki w Waszą relację. W zależności od swoich celów, możesz skutecznie zachęcać ich do regularnych wizyt na www, konkretnej akcji, a nawet dokonania zakupu. Jak powinien wyglądać kreatywny konkurs w sieci?

zwycięzca

Wybierz formę konkursu

Konkursy kreatywne najczęściej przybierają formę konkursów fotograficznych lub tekstowych. Powód jest bardzo prosty: ludzie nie lubią zbędnego wysiłku. A klawiaturę czy aparat w telefonie ma przecież każdy!

Masz swój pomysł na konkurs? Świetnie - pamiętaj jednak, że jeżeli próg wejścia do zabawy jest stosunkowo niski, więcej osób ma szansę (i ochotę) wziąć w niej udział.

Zastanów się nad formą wybierania zwycięzców – zalecamy ich samodzielny wybór, ewentualnie utworzenie jury. Raczej unikaj głosowania na lajki, ponieważ dziś można je po prostu kupować lub zdobywać na specjalnych grupach i forach (co nie jest do końca fair, jednak nie jest nielegalne).

Ustal miejsca organizacji i promocji konkursu

W zależności od stopnia skomplikowania konkursu, możesz wybrać różne miejsca jego organizacji. Szybkie i spontaniczne akcje dla fanów świetnie sprawdzają się w social media. Te trwające dłużej i dokładniej zaplanowane lepiej jest umieścić w specjalnie napisanej aplikacji lub na stworzonemu na tę okazję landing page’u.

Nawet w drugim przypadku nie zapominaj jednak o mocy mediów społecznościowych – wykorzystaj swój profil na Facebooku czy Instagramie do promocji konkursu. W ten sposób możesz informować o akcji swoich fanów, ale także zyskać nowych. Nie zapomnij też poinformować o konkursie subskrybentów Twojego newslettera!

Znajdź lub wymyśl okazję... i ją wykorzystaj!

Aby przeprowadzić kreatywne konkursy internetowe, każda okazja jest dobra. Dzień Białych Skarpetek, Boże Narodzenie czy rocznica założenia Twojej firmy – wszystko to są świetnie powody, by pobudzić do działania i wynagrodzić kreatywne osoby!

Konkurs może być zorganizowany także na fali Twojego sukcesu, np. po zdobyciu prestiżowej nagrody, nagłej sławy w internecie, wejściu we współpracę z inną znaną marką.

Pamiętaj tylko, że im większa i bardziej zaplanowana akcja (np. wspomniane już urodziny firmy), tym lepsza powinna być nagroda!


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać

fot. Shazam



fot. Pixabay



fot. Pixabay



fot. Pixabay



fot. Deloitte



RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.