Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kowalski w e-urzędzie przy wsparciu fintechu

23-05-2018, 19:24

Wyniki badania #finanseprzyszlosci pokazują, że Polacy poważnie myślą o załatwianiu spraw urzędowych za pośrednictwem elektronicznych kanałów bankowych. Blisko 90% z nich uważa, że za 10 lat będzie można w ten sposób załatwić większość spraw.

Bez wątpienia udział banków w rozwoju tak zwanej e-administracji jest znaczący. Już 45% z ponad 1,5 mln Profili Zaufanych stanowiących furtkę do e-urzędów założono za pośrednictwem elektronicznych systemów bankowych, jak informuje Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium. Jednocześnie stale klienci są edukowani z zakresu formalności, których można dokonywać bez potrzeby wizyty w urzędzie. Jak wynika z raportu, świadomość już dostępnych rozwiązań, nie jest jeszcze w pełni powszechna.

Jakie sprawy urzędowe według Polaków można załatwić zdalnie w elektronicznych kanałach bankowych?

  • złożenie wniosku w programie Rodzina 500+ - zdaniem ponad 80% Polaków już teraz w systemach transakcyjnych banków można składać stosowny wniosek, za 10 lat taką możliwość widzi już 90 proc. pytanych
  • rozliczenie PIT – ponad 88% respondentów uważa, że już dziś usługa ta jest dostępna w bankowości internetowej lub mobilnej, 94% sądzi, że będzie to możliwe dopiero w 2028 roku
  • rejestracja działalności gospodarczej - blisko 70% badanych uważa, że jest to możliwe już teraz, a w 2028 możliwość taką przewiduje prawie 90% badanych
  • dostępność złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego zakłada 56% badanych, w 2028 roku jest to już 80%.
  • za pośrednictwem Profilu Zaufanego banki udostępniają możliwość sprawdzenia punktów karnych zdaniem siedmiu na dziesięciu badanych. W perspektywie dziesięciu lat odsetek osób twierdzących że będzie to możliwe wzrasta do blisko 90%.
  • wnioskowanie o kartę ubezpieczenia zdrowotnego EKUZ - w tym roku jej wprowadzenie przewiduje 62% ankietowanych, a w 2028 już 85%. 

Banki doskonale zdają sobie sprawę z konieczności wzbogacania swojej oferty o usługi pozabankowe. Cyfryzacja tradycyjnych produktów w zasadzie już się odbyła i w najbliższym czasie będziemy świadkami jeszcze szybszego procesu wzbogacania oferty banków o usługi spoza obszaru podstawowej działalności. Jak pokazuje badanie Deloitte „EMEA Digital Banking Maturity 2018” przyszłość nowoczesnych banków wiąże się z jeszcze intensywniejszym rozwojem własnych produktów i platform, jak również szerokim udostępnianiem usług pozabankowych. 

Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

Źródło: Bank Millennium


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *