Korporacje chcą działać jak startupy

25-01-2016, 10:52

Korporacje łączą siły, by skuteczniej rozwijać nowe biznesy i współpracować ze startupami. W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze w tym roku spotkanie z cyklu D-RAFT Corporate Roundtable, skupiające liderów odpowiedzialnych za strategię i innowacje w takich firmach jak PKO Bank Polski, MasterCard czy Orbis.

Tematem spotkania, którego gospodarzem była Agencja Rozwoju Przemysłu, był rozwój nowych przedsięwzięć w dużych firmach. Podczas spotkania doświadczeniami z inkubacji nowych biznesów w strukturach korporacji dzieliły się m.in. Gemius, Sage czy grupa Polska Press.

- Jesteśmy świadkami gruntownej, cyfrowej transformacji modeli biznesowych. Zdaniem analityków Innosight do roku 2027 z listy S&P 500 zniknie 75% firm, zastąpionych przez nowych liderów. W bankowości, telekomunikacji czy mediach możliwości wzrostu dotychczasowego biznesu są ograniczone. Aby przetrwać, firmy muszą nauczyć się rozwoju nowych przedsięwzięć, wykorzystujących potencjał nowych technologii. Z jednej strony działać jak zwinny startup, z drugiej - współpracować z najlepszymi młodymi firmami, nawiązując partnerstwa i inwestując w najlepsze projekty - mówi Tomasz Rudolf, prezes D-RAFT i inicjator klubu korporacji, które podczas podobnych spotkań dzielą się doświadczeniami, a czasem inicjują wspólne projekty.

- Skończyły się czasy Zosi Samosi - dziś sukcesy odnoszą firmy, które umieją dobrze współpracować i wykorzystywać rozwiązania tworzone poza korporacją - dodaje.

- Agencja Rozwoju Przemysłu aktywnie włącza się w działania wspierające rozwój innowacyjnej gospodarki. W tym celu powołała spółkę ARP Venture, a na bazie swoich spółek, organizacji i instytucji partnerskich, stworzyła Ekosystem ARP. Jedną z kluczowych usług ARP jest Platforma Transferu Technologii, czyli unikalne narzędzie do komercjalizacji innowacji. Łączy ona partnerów zainteresowanych opracowaniem, sprzedażą oraz pozyskaniem innowacyjnych rozwiązań. Obecnie przedsiębiorstwa odchodzą od modelu konkurowania przez patenty, dostrzegając szansę rozwoju w otwartych innowacjach. Naszym zadaniem jest ułatwienie im znalezienia partnerów dysponujących potrzebną technologią – powiedział Jakub Moskal, Dyrektor Departamentu Projektów Własnych Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

To już drugi rok działania Klubu w Polsce. Dotychczasowe spotkania zgromadziły międzynarodowych ekspertów i praktyków z takich firm jak Coca-Cola, Intel Capital, Wayra, PKN Orlen czy PZU. W najbliższych miesiącach podobne spotkania planowane są również w Berlinie, Londynie czy Tel Avivie. Następne spotkanie D-RAFT Corporate Demo Day, prezentujące korporacjom najciekawsze startupy w obszarze mediów i komunikacji marketingowej odbędzie się 23 lutego 2016 r.
 w Warszawie. Partnerem wydarzenia jest TVN Ventures.


Źródło: Informacja prasowa. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag startupytag korporacjetag D-RAFT
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031