Koparka odcięła 12 tys. klientów Dialogu od internetu i telefonu

19-04-2011, 15:27

Wczoraj przez ok. 9 godzin część mieszkańców Łodzi i okolic została odcięta od dostępu do internetu oraz telefonu stacjonarnego sieci Dialog.

(...) operator sieci Dialog ma od rana cały dzień poważną awarię w województwie łódzkim. Przynajmniej od godziny 10 nie działa internet oraz telefon. Na infolinii natomiast dostajemy informację o zaledwie chwilowej awarii i przerwie w dostępie do usług. Tym samym abonenci drugiego co do ilości użytkowników operatora w Łodzi są odcięci od sieci – poinformował nas wczoraj wieczorem Qrix z serwisu GaduNews.

Według Dialogu awaria dotyczyła ok. 12 tysięcy klientów, a powodem przerwy w dostępie do usług jednej z większych firm telekomunikacyjnych w tym rejonie było zerwanie dziewięciu włókien kabla światłowodowego przy ul. Wróblewskiego w Łodzi.

>> Czytaj też: Awaria Gmaila - tysiące kont zresetowanych

Bezpośrednim powodem awarii było niewłaściwe wykonywanie prac ziemnych sprzętem mechanicznym przez dewelopera - koparka uszkodziła kabel światłowodowy. Niestety uszkodzenie, oprócz przecięcia w miejscu wykopu, polegało dodatkowo na naderwaniu kabla w zagięciach i miejscach umieszczenia zapasów na odcinku ok. 450 metrów od miejsca uszkodzenia, co miało wpływ na czas niezbędnych prac naprawczych – tłumaczy Marta Pietranik-Pacuła, rzecznik Dialogu.

Problemy miały miejsce głównie w godzinach 10-19. Jednak awaria swoim zasięgiem objęła także okoliczną miejscowość Ozorków (woj. łódzkie), gdzie problem występował (tylko z dostępem do internetu) jeszcze dziś.

Podczas poniedziałkowej awarii Dialogu, dostępu do usług nie miało ok. 12 tys. klientów
fot. Google Maps - Podczas poniedziałkowej awarii Dialogu, dostępu do usług nie miało ok. 12 tys. klientów
W poniedziałek od wczesnych godzin popołudniowych rozpoczęły się prace służb technicznych Dialogu nad usunięciem awarii i trwały do wieczora. Ostatnie problemy z dostępem do internetu w rejonie Ozorkowa zostały usunięte we wtorek rano.

>> Czytaj też: Błąd aplikacji powodem awarii Skype'a

Klienci Dialogu mogliby liczyć na zadośćuczynienie, gdyby awaria trwała dłużej niż 12 godzin (dlatego mogą zaliczać się do nich tylko klienci w Ozorkowie). Przy krótszych awariach regulamin usług Dialogu nie przewiduje rekompensaty.

Jeszcze raz przepraszamy wszystkich abonentów za niedogodności – zrobiliśmy wszystko, by jak najszybciej przywrócić ciągłość świadczonych usług – zapewnia Marta Pietranik-Pacuła.


Źródło: DI24.pl
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Marzec 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031