Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Konkurs - Zabaw się kreatywnie z "Damą z łasiczką"

09-10-2014, 13:41

Właściciele obrazu "Dama z łasiczką" chcieli ograniczyć twórcze przerabianie go. My uważamy, że każdy ma do tego prawo. Dlatego ogłaszamy konkurs na najlepszy remix! Aktualizacja: Konkurs potrwa do piątku, będą nagrody Czytelników i redakcji, dodaliśmy nowy punkt w regulaminie.

>> Zobacz galerię wszystkich nadesłanych prac na konkurs remixu "Damy z łasiczką"

>> Zobacz wyniki konkursu na remix "Damy z łasiczką"

Być może czytaliście o historii pewnego grafika, który został pozbawiony nagrody w konkursie, bo pewna Fundacja sama sobie przyznała prawo do decydowania o tym, jak można korzystać z reprodukcji obrazu "Dama z łasiczką". 

My uważamy, że "Dama z łasiczką" jest dziedzictwem kulturowym ludzkości, które powinno być dostępne dla każdego do oglądania, remiksowania, wykorzystywania na różne sposoby. Żadna organizacja nie powinna tego prawa ograniczać. Dlatego zachęcamy Was do korzystania z tego prawa i przesyłania do nas swoich pomysłów na remiksowanie damy.

Możecie osadzić obraz w szczególnej scenerii lub przerobić go na różne sposoby. Warunek jest taki, abyście korzystali tylko ze swoich dzieł albo z innych dzieł z domeny publicznej. 

Prace należy przesyłać do środy 8 października 2014 r. (włącznie) pod adres redakcja@di24.pl

Najlepsze prace wybierze jury złożone z redaktorów DI, a może także i innych zaprzyjaźnionych redakcji oraz instytucji. Wyniki konkursu ogłosimy do poniedziałku 13 października 2014 r.

Jako przykład zaprezentujemy Wam dwie znane nam przeróbki damy... niekoniecznie z łasiczką. 

zdjęcie

Remix "Damy z łasiczką" z piracką czapką jest autorstwa Radosława Czajki, na lic. CC BY-SA 3.0 PL

reklama

 

Do dzieła!

Będzie fajnie, jak podzielicie się tą akcją ze swoimi znajomymi i w serwisach, z których korzystacie. Być może w ten zabawny sposób uda nam się zwiększyć świadomość Polaków co do praw autorskich oraz domeny publicznej.

Ponieważ akcja konkursowa jest spontaniczna, to nie mamy jeszcze pomysłu na nagrodę dla zwycięzcy, ale na pewno coś wykombinujemy :) O, już mamy! Nagrodę ufunduje PIXERS, największy w Polsce sklep z dekoracjami ściennymi, który wydrukuje plakat zwycięzcy na samoprzylepnym PIXERSTicku, który można wielokrotnie przyklejać i odklejać. Plakat powinien mieć 300 dpi, jeśli będzie mieć mniej, to zostanie wydrukowany w takiej wielkości, żeby godnie się prezentował (ale wtedy mówimy raczej o mniejszym formacie). Plik może być w JPG lub PNG. Natomiast firma BOBRAZ.pl zaoferowała zasilenie puli nagród obrazem drukowanym na płótnie canvas o wymiarach 70x50 cm. W przypadku obrazów 150 dpi jest dolną granicą dla druku, a reszta wymagań jest zgodna z informacjami firmy PIXERS.

Z kolei firma iKontekst.pl Tomasz Kalota, która zajmuje się realizacją projektów związanych z produkcją, przetwarzaniem oraz eksploatacją treści cyfrowych w różnych kontekstach, proponuje nagrodę w postaci czytnika e-booków.

Mamy już trzech sponsorów, jeśli jednak, drogi Czytelniku, reprezentujesz firmę, która chciałaby pomóc w zwiększaniu świadomości prawnej polskich internautów i jest w stanie ufundować coś ciekawego dla większej liczby osób biorących udział w konkursie, to zapraszamy do kontaktu pod adresem redakcja@di24.pl

 

Aktualizacja:

Dziękujemy wszystkim za liczny odzew w konkursie. Do chwili obecnej zgłoszono 43 prace. Mamy sygnały, że jeszcze kilka, a może nawet kilkanaście osób chciałoby dosłać swoje dzieła. Wychodząc im naprzeciw, przedłużamy możliwość przesyłania prac do godz. 23.59 w piątek, 10 października 2014 r. To ostateczny termin, którego już nie będziemy przesuwali.

Udało się nam do tej pory pozyskać 3 nagrody rzeczowe od sponsorów, a na redakcyjnej półce leży także przekazana redakcji przez Grupę AdWeb gra "Wygraj Internety" oraz kilka książek wydawnictwa OnePress, Helion, Muza i nowa książka Macieja Dutko. Dlatego uznaliśmy, że będzie najlepiej, jeśli odbędą się dwa głosowania i przyznamy nagrody w imieniu Czytelników (dzięki głosowaniu online - nadesłane prace zostaną opublikowane na łamach DI w weekend, 11-12 października) oraz w imieniu redakcji. 

W związku z powyższym do regulaminu dodaliśmy punkt 8 o brzmieniu "Twórca przesłanej do konkursu pracy zgadza się na jej opublikowanie na łamach serwisu di.com.pl i poddanie ocenie przez Czytelników".

 

Regulamin konkursu:

  1. Organizatorem konkursu Zabaw się kreatywnie z "Damą z łasiczką" jest Dziennik Internautów Sp. z o.o., a nagrody fundują firmy PIXERS, BOBRAZ.pl i iKontekst.pl Tomasz Kalota.
  2. Przedmiotem konkursu jest twórcze przerobienie obrazu "Dama z łasiczką".
  3. Można korzystać tylko ze swoich dzieł albo z innych dzieł z domeny publicznej.
  4. Konkurs ma charakter ogólnopolski i jest skierowany do każdego, kto chce w nim wziąć udział.
  5. Udział w konkursie jest bezpłatny.
  6. Praca powinna zostać przygotowana w postaci pliku elektronicznego i dostarczona do redakcji pod adres redakcja@di24.pl do dnia 8 października 2014 roku (do północy).
  7. Wyłonienie zwycięzcy nastąpi do dnia 13 października 2014 roku. Informacja zostanie opublikowana najpóźniej dzień po dniu rozstrzygnięcia na łamach serwisu di.com.pl
  8. Twórca przesłanej do konkursu pracy zgadza się na jej opublikowanie na łamach serwisu di.com.pl i poddanie ocenie przez Czytelników.
  9. Nagrodami w konkursie są plakat na samoprzylepnym PIXERSTicku oraz obraz drukowany na płótnie canvas z grafik przygotowanych przez zwycięzców, a także czytnik e-booków oraz gra "Wygraj Internety".
  10. Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator.
  11. Fundacja Czartoryskich, która jest właścicielem obrazu "Dama z gronostajem", powszechnie nazywanego także "Damą z łasiczką", nie ma nic wspólnego z organizacją niniejszego konkursu. Niniejszy konkurs, ani zainspirowane obrazem prace nie mają charakteru komercyjnego, nie są stosowane do identyfikowania żadnego produktu, ani nie odnoszą się działania i żadnych dzieł, których właścicielem jest Fundacja.
  12. Niniejszy konkurs ma na celu wyłącznie popularyzację wiedzy o prawie autorskim wśród polskich użytkowników internetu.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING