Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Koniec ze źle wydanym budżetem. Rozmowa z Łukaszem Wołkiem, twórcą konferencji Internet ASAP, której patronujemy

PATRONAT MEDIALNY 08-05-2015, 14:39

O zintegrowanej komunikacji marketingowej i internecie jako jej osi rozmawiamy z Łukaszem Wołkiem, twórcą konferencji Internet ASAP. Czytelnicy Dziennika Internautów korzystają ze zniżki 400 zł na wejściówki na wydarzenie. Wystarczy w formularzu na www.internetasap.pl wpisać kod DIASAP.

DI: Co to znaczy zintegrowana komunikacja marketingowa?

Łukasz WołekŁukasz Wołek: To znaczy nie tylko spójna (np. billboard pokazuje to samo co gazetka), ale stanowiąca całościowy system: billboard, gazetka, serwisy WWW, materiały POS, serwisy społecznościowe, aplikacje mobilne. Umożliwia gromadzenie danych na przyszłość i dokładny pomiar wyników.

Co to daje?

Znacząco wyższą efektywność, także kosztową. Przynajmniej taki jest ideał. Tymczasem wszyscy znamy inny schemat: Kreujemy markę, wciągamy tysiące ludzi w interakcje, by zająć miejsce w ich świadomości. A w sklepie? Rutynowa promocja sprzedaży. Dlaczego? Przecież komunikacja kosztuje, i te promocje też kosztują, i to niemało, w postaci traconej marży. Na szczęście tak już nie musi być i kolejne rozwiązania prowadzą do zmiany. Wszystkie one łączą się z jednym hasłem: Sieć.

Jakie to zjawiska?

Praktyczne wdrożenia augmented reality, czyli rozszerzonej rzeczywistości. Rozwój całej plejady serwisów społecznościowych – nie tylko Facebooka. Gwałtowny wzrost możliwości analizy i planowania reklam. Łączenia wszystkich kontaktów z marką w procesy i cykle. Wreszcie rewolucyjne rozwiązania, umożliwiające kontakt z konsumentem w określonym miejscu w sklepie przez telefon.

Nowość polega na tym, że teraz mamy kontrolę nad całym procesem. Już nie rozsypane klocki ale system. Nie musimy zakładać, że połowa budżetu będzie źle wydana – bo drogę konsumenta od kontaktów z reklamą po zakup możemy prześledzić niemal bez przerwy.

Czyli to właśnie agencje interaktywne będą teraz wiodły prym w marketingu?

Rośnie liczba nagród przyznawanych takim agencjom za projekty łączące światy offline i online. Myślę, że agencja interaktywna musi umieć „ogarniać” całość, bo to ona ma kompetencje i narzędzia. Przykładem może być historia naszych agencji. Zaczynaliśmy z Eura7 tworząc serwisy WWW. W pewnym momencie klienci sami zaczęli pytać o kampanie, eventy – tak powstała agencja Abanana. Obecnie jednak trudno oddzielić oba obszary: Zespoły liczące łącznie kilkadziesiąt osób, ściśle współpracują.

O czym będzie mowa na konferencji Internet ASAP?

Chcemy  zaprezentować nowinki technologiczne, np. z zakresu digital signage czy łączenia POS ze smartfonami, inspirujące zastosowania technologii mobilnych, mediów społecznościowych, reklamy. Najważniejsze jednak będzie łączenie tych elementów. Wiele obiecujemy sobie po naszych „gwiazdach”.

Jakie to gwiazdy?

Usłyszymy m.in. prof. Roberta Kozielskiego i Macieja Tesławskiego. To specjaliści najwyższej próby. Pracowali dla dziesiątek światowych marek – od Danone’a po Unilevera, od British American Tobacco po Nestle.

Aleksandra Chojnacka i Karolina Kobiela prowadzą marketing w nowych mediach w Amrest (KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks). Łukasz Wala zajmuje się marketingiem online marek Tymbark, Kubuś, Tiger i Lubella. Można wymieniać kolejne nazwiska – będzie ich w sumie kilkanaście.

Na pewno dużą wartością tej konferencji jest to, że każdy będzie mógł porozmawiać z tymi wybitnymi specjalistami osobiście, także „po godzinach” – na imprezie integracyjnej.

Zapowiada się naprawdę ciekawie

Tak, sam nie mogę się doczekać. Zapraszam do Krakowa na 21 i 22 maja.

 

Skorzystaj z rabatu dla Czytelników DI, wejdź na www.internetasap.pl i wpisz kod: DIASAP


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *