Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Po ostatniej porażce Toshiba rezygnuje z promocji formatu HD DVD - powiedział agencji Reuters anonimowy przedstawiciel firmy. Mimo początkowej przewagi w wojnie, przeciwnik - Sony, skuteczniej walczył o poparcie najważniejszych graczy na rynku dla formatu Blu-ray disc.

Po tym, jak największa w Stanach Zjednoczonych sieć detaliczna Wal-Mart wycofała się ze sprzedaży odtwarzaczy i filmów w formacie HD DVD, Toshiba zaprzestaje promocji swojego rozwiązania - donosi New York Times za Reuters. Posunięcie to wydaje się być uznaniem porażki w walce z Sony, która promuje format Blu-ray.

Walka między firmami trwała przez 5 lat - przypomina Rzeczpospolita. Początkowo przewagę miała Toshiba. Mimo, że jej płyty miały mniejszą pojemność (30GB wobec 50GB w formacie Blu-ray), to ceny odtwarzaczy Blu-ray, siegające kilku tysięcy dolarów okazały się skuteczną zaporą przed masowymi zakupami przez klientów.

Sonda
Który format jest lepszy Twoim zdaniem
  • Blu-Ray
  • HD DVD
wyniki  komentarze

Jednak zaangażowanie Sony w zdobycie poparcia największych wytwórni filmowych świata sprawiło, że sprzedaż odtwarzaczy opartych na technologii "niebieskiego lasera" systematycznie rosła. Wsparcie dla HD DVD ze strony takich firm, jak NEC, Canon czy Sanyo okazało się zbyt słabe, by przeciwstawić się konkurentowi.

Oficjalny komunikat Toshiby w sprawie rezygnacji z promocji formatu HD DVD spodziewany jest w tym tygodniu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij