Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Koniec sporu Opcom-SARE

19-09-2008, 07:22

Związkowi IAB Polska udało się doprowadzić do porozumienia pomiędzy firmami Opcom, SARE oraz ThinkOpen, które na początku września zaczęły się między sobą spierać o niektóre przekazy reklamowe. Firmy występujące przeciwko agencji Opcom groziły wtedy sądem i złożyły do IAB Polska nietypowy wniosek o przyjrzenie się rzekomo nieetycznym działaniom Opcom.

Na początku miesiąca informowaliśmy o wniosku jaki trafił do IAB Polska. Firmy SARE, IM Partner, Webtel i ThinkOpen zarzucały agencji Opcom m.in. rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji dotyczących możliwości produktu, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o kosztach, stosowanie niedozwolonej reklamy porównawczej i wykorzystanie tekstów opracowanych wcześniej przez inne firmy.

Przedstawiciele agencji Opcom twierdzili natomiast, że w piśmie przesłanym do IAB Polska znajdowało się wiele pomówień i zdań wyrwanych z kontekstu. Dodali też, że cały spór był w rzeczywistości wywołany jednym banerem obecnym jeden dzień na jednym blogu.

Związek IAB Polska nie chciał sporu rozstrzygać, ale doprowadzić do jego polubownego zakończenia. W ubiegły wtorek poinformował, że w wyniku spotkania mediacyjnego odbytego z jego inicjatywy, a przeprowadzonego w obecności bezstronnego mediatora sądowego, zostało zawarte porozumienie.

W ocenie IAB Polska obydwie strony dysponowały sprzecznymi opiniami prawnymi, ale każda ze stron miała zarówno swoje racje, jak też dopuściła się uchybień. Mimo to Związek docenił, że firmy zasiadając do mediacji umiały zachować zdrowy rozsądek i dystans. Ponadto dla IAB Polska zorganizowane w celu mediacji spotkanie stało się impulsem do ustalenia katalogu zasad etycznych Związku.

Swoje oświadczenie z tej okazji wydała agencja Opcom. Jej przedstawiciele przyznali, że niektóre rozpowszechniane przez agencję informację były sformułowane w sposób "niefortunny", a niektóre użyte w nich przymiotniki ("najtańszy", "jedyni") nie do końca odpowiadały rzeczywistości. Opcom przeprosił też za wykorzystanie elementów upodobnionych do znaku zastrzeżonego firmy SARE, a także umowy licencyjnej oraz treści wiadomości systemowej, opracowanych przez konkurencyjną firmę

Przedstawiciele Opcom zapewnili też, że ich zamiarem nie było nakłanianie klientów konkurencyjnych firm do rezygnacji ze świadczonych im usług. Zapowiedzieli usunięcie wszelkich nieprawidłowości i zapewnili, że nie powtórzą się one w przyszłości.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IAB Polska



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E