Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ostatnie miesiące to zapowiedź kolejnej rewolucji w pozycjonowaniu. W mediach pojawiają się informacje o tym, że pozycjonowanie, jakie znamy, umiera. Czy tak jest w istocie? Obalamy najpopularniejsze mity.

Koniec ery słów kluczowych - MIT

Do wyszukiwarki wpisywaliśmy frazy zawsze, wpisujemy teraz i będziemy to robić nadal. Na dzień dzisiejszy nie ma innej drogi odnajdywania stron internetowych, niż docieranie do nich przez konkretne słowa kluczowe. I choć publikacje zawierające taką tezę pojawiają się od co najmniej kilku lat, to rozważania na ten temat spokojnie można schować między bajki. Według naszej wiedzy nie zapowiada się rewolucja, która mogłaby całkowicie zmienić sposób wyszukiwania stron internetowych.

Zmiany algorytmu Google, którymi gigant „straszy”, mają na celu wyczyszczenie wyników z sztucznie pompowanych, mało wartościowych serwisów. Podstawą wyszukiwania wciąż jednak pozostają słowa kluczowe.

 

SEO jakie znamy, umiera - MIT

Faktem natomiast jest, że SEO się zmienia, ewoluuje. Google otwarcie mówi, że chce być bardziej prospołeczny i wyniki dopasowywać również na podstawie rekomendacji znajomych użytkownika. Wyniki lokalne i oparte na znajomych nie oznaczają wcale, że SEO jakie znamy umiera. Ono zwyczajnie się zmienia.

Zdaniem, Mirosława Małyniak, specjalisty ds. SEO w SeoPilot, firmie, która jest „pośrednikiem” pomiędzy właścicielami wartościowych serwisów, a osobami chcącymi się pozycjonować, wyszukiwarki internetowe się zmieniają, bo zmieniają się potrzeby Internautów. Coraz częściej myślimy globalnie, ale żyjemy lokalnie w konkretnym gronie znajomych. Wiedzą to już analitycy Google, którzy modyfikują algorytm wyszukiwania, wiedzieć o tym muszą też osoby pozycjonujące strony, bo w tym kierunku zmierza SEO.

– I dlatego coraz częściej się mówi o wyszukiwaniu regionalnym, oraz takim, które jest oparte na rekomendacjach znajomych – powiedział Mirosław Małyniak. SeoPilot to wie, dlatego tworząc swoje narzędzia kładzie duży nacisk na pozycjonowanie regionalne nastawione na osiąganie maksymalnie wysokich pozycji klienta „na swoim podwórku” – dodaje.

 

Coraz mniej wyszukiwarki w wyszukiwarce – i FAKT i MIT

Google się zmienia i wciąż dodaje do portfela nowe usługi, które z jednej strony mają użytkownikowi pomóc znaleźć właściwą odpowiedź na zadane pytanie, z drugiej zaś kierować pieniądze wszystkich firm do siebie. I choć pierwsza strona wyników, to nie zawsze jest 10 odpowiedzi, bo coraz więcej miejsca zajmują narzędzia Google, to nadal odsetek wyszukiwań, na które odpowiedź znajdziemy bezpośrednio na stronie wyszukiwarki jest mały.

Nawet jeśli pierwsza strona wyników zawiera 6 odpowiedzi, to warto zrobić wszystko, aby tam się znaleźć. Wyszukiwarka pomimo zmian i modyfikacji nie wyrzekła się swojej podstawowej funkcjonalności – czyli odnajdywania stron internetowych, które chce znaleźć użytkownik.

 

Wartościowe linki zawsze w cenie - FAKT

Pozycjonowanie według wytycznych Google wciąż opiera się na naturalnych i wartościowych linkach. Chcąc uzyskać wysoką pozycję w przeglądarce ciągle jeszcze nie możemy się odciąć od tego i musimy robić wszystko, aby takie linki w sieci się pojawiały. Jak tego dokonać, aby nie narazić się na karę od Google?

Jak twierdzi Mirosław Małyniak, ciągłe zmiany w algorytmach Google wymuszają zmiany w metodach pozycjonowania, a to w konsekwencji prowadzi do modyfikacji istniejących narzędzi i tworzenia nowych. Zdaniem Mirosława Małyniak, pozycjonowanie zmierza w kierunku promowania serwisu w Internecie w rozumieniu marketingowym. Celem tych działań jest nie tylko osiąganie wysokich pozycji na wybrane frazy, ale coraz częściej zapewnienie odwiedzalności serwisu na odpowiednim poziomie lub pozyskiwanie leadów.

– Ewolucja metod pozycjonowania, to też ciągle nowe źródła pozyskiwania linków. Tu od lat nie zmienia się nic – linki muszą pochodzić z wartościowych serwisów. Potwierdza to także wypowiedź Matta Cuttsa, który wyrażając swoje stanowisko na temat wpływu mediów społeczonściowych na wyniki wyszukiwania twierdzi, iż na chwile obecną za wcześnie jest aby mówić, że linki „umierają” – w tym momencie trzeba skupić się na mediach społecznościowych, bo to od nich zależy pozycja strony w Google. Linki dalej pozostają siłą napędową SEO, i brak jasnych sygnałów że zmieni się to w najbliższej przyszłości – powiedział Mirosław Małyniak. – Idąc tym tropem SeoPilot, jako narzędzie wspomagające pozycjonowanie stron internetowych wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i dostarcza maksymalnie dobre jakościowo oraz pochodzące z różnych dziedzin strony, w których można umieszczać swoje linki – podsumowuje.

Autor: Marcin Osiak 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Seopilot



Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag seopilottag SEOtag pozycjonowanie