Konferencje i współpraca przez internet lub zdalny suport!

Artykuł sponsorowany 14-07-2008, 10:00

Tracisz czas dojeżdżając na prezentacje, szkolenia, spotkania ze współpracownikami? Telekonferencje są dla Ciebie nieefektywne, a pomoc techniczna przez telefon lub komunikator doprowadza Twoich klientów do szału? Rozwiązaniem Twoich problemów może okazać się Netviewer - intuicyjne oprogramowanie, którego nie trzeba instalować!

netviewerZDALNA WSPÓŁPRACA LUB POMOC MOŻE BYĆ JESZCZE PROSTSZA

Netviewer to oprogramowanie internetowe umożliwiające prowadzenie wirtualnych spotkań, zdalnej pomocy technicznej, udzielania porad i współpracy nad dokumentami w czasie rzeczywistym. Aplikacja oferuje znacznie więcej możliwości niż popularne telekonferencje, które umożliwiają jedynie wymianę informacji przy zastosowaniu fonii i wizji, ale nie współpracę nad dokumentami. Podobnie jest w przypadku zdalnej pomocy, podczas której konsultant widzi pulpit drugiej osoby i nie musi się zdawać na jej telefoniczne wyjaśnienia czy długie wyczekiwanie na pisemne wiadomości w komunikatorze.

Netviewer koncentruje się głównie na transmisji obrazu pulpitu z możliwością współpracy nad dokumentami, przy czym zastosowanie możliwości rozmowy, wizji, czatu czy transferu plików są wbudowane w program i stanowią jego naturalne uzupełnienie.
Co istotne, osoba przystępująca do spotkania nie musi instalować na komputerze oprogramowania Netviewer, ani rejestrować się w bazie użytkowników, by móc korzystać z jego możliwości.
Netviewer nie jest to zatem formą komunikatora z funkcją rozmów głosowych, typu Skype czy Gadu-Gadu.

PROGRAMY NETVIEWER NA RÓŻNE POTRZEBY

Wirtualne spotkania odbywają się przy udziale serwerów firmy Netviewer, albo na własnych serwerach klienta. W związku z różnymi formami zastosowania programy Netviewer podzielone zostały na 3 grupy:

1. one2meet - aplikacja dla spotkań większej grupy uczestników, w ramach której skorzystać można z takich narzędzi, jak rozmowy głosowe, wideo, czat, tablica, transfer plików.

2. one2one – to program dla usług wsparcia technicznego (hotline) lub innych spotkań dla dwóch uczestników, którego narzędzia i wyposażenie zależne są od charakteru zastosowania programu

3. remote admin - narzędzie do zarządzania sieciami hostów, serwerów czy komputerów ułatwiające pracę administratorowi

JAK TO DZIAŁA: POKAŻ SWÓJ PULPIT, USUŃ BŁĄD

Dwa pierwsze programy nie wymagają instalacji po stronie uczestnika, co umożliwia natychmiastowe spotkania z każdą osobą pod warunkiem, iż może ona korzystać z przeglądarek stron WWW. Z kolei remote admin wymaga instalacji usługi hosta na danej maszynie, po to, żeby osoba nią administrująca w każdej chwili miała do niej dostęp.

Do zestawienia i prowadzenia połączeń używane są dwa różne rodzaje serwerów i szyfrowania w przypadku korzystania z serwerów producenta, choć możliwe jest również zastosowanie własnych serwerów w firmie.

Celem wszystkich narzędzi jest możliwość pokazania pulpitu drugiej strony z całą jego zawartością, lub na życzenie, tylko z jego częścią. Stąd możliwa jest jednoczesna współpraca nad dokumentami, aplikacjami i programami, bez konieczności „pingponga” e-mailowego czy przez komunikator i nanoszenia zmian przed konsultacją z drugą stroną.

Dla firm, które świadczą usługi typu hotline Netviewer oferuje ponadto możliwość dostępu do komputera drugiej strony z natychmiastową możliwością usunięcia błędów w oprogramowaniu czy innych aplikacjach.

KORZYŚCI

Korzystanie z narzędzi Netviewer oznacza nie tylko oszczędności związane z kosztami podróży do klientów lub współpracowników, ale także oszczędności związane z kosztami przedłużających się telekonferencji, rozmów telefonicznych oraz oszczędności czasu poświęconego na dojazdy, opisywanie problemów, udzielanie porad i dyskusje nad projektami.
Zamiast dziesiątek lub setek słów opisujących dane zagadnienie wystarczy pokazać je wskaźnikiem myszki na pulpicie. Dodatkowo Netviewer wychodzi naprzeciw innym wyzwaniom, takim jak zwiększające się koszty paliwa, brak autostrad czy konieczność ochrony środowiska.

Korzyści jakie oferuje Netviewer doceniło już ponad 600 banków w całej Europie. Po pierwsze dlatego, że oprogramowanie to jest proste i bardzo intuicyjne w obsłudze. Można je zastosować praktycznie w każdym dziale i na każdym stanowisku, bez obawy, że użytkownicy będą mieli problemy z korzystaniem z aplikacji Netviewer. Co istotne, programy Netviewer nie wymagają instalacji na komputerze użytkownika i działają przez port 80 (dla przeglądarek), bez konieczności zmian ustawień zapór sieciowych (firewall). Warto przy tym dodać, że Netviewer spełnia wymogi bezpieczeństwa potwierdzone licznymi certyfikatami.

Poniżej przykład współpracy nad dokumentem:

netviewer

Netviewer można przetestować w pełnej wersji lub obejrzeć prezentację na żywo na stronie producenta:

www.netviewer.pl


To warto przeczytać

fot. Kaspersky







fot. bongkarn



fot. LiveSpace



  
znajdź w serwisie




kalkulator OC mfind


Aplikacja InPost Mobile

zabawki
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« strona główna  -  do góry ^
Serwisy specjalne: