Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Koncern chemiczny przeszkoli pracowników w wirtualnej rzeczywistości

24-12-2018, 12:47

Wszyscy zatrudnieni w Polsce pracownicy niemieckiego koncernu otrzymali możliwość skorzystania z innowacyjnych rozwiązań szkoleniowych opierających się na wirtualnej rzeczywistości. Przygotowano dla nich scenariusze niebezpiecznych sytuacji, jakie mogą wystąpić na terenie zakładów produkcyjnych, a także aplikację, wiernie odzwierciedlającą specyfikę pracy w fabrykach.

Technologia wirtualnej rzeczywistości została w koncernie BASF zastosowana do prowadzenia treningów w realistycznych, jednak w pełni bezpiecznych warunkach. Umożliwiło to m.in. obniżenie kosztów szkoleń, oszczędność czasu niezbędnego na ich przygotowanie, a także zwiększenie zaangażowania pracowników.

W siedzibach firmy w Polsce stanęły dwa mobilne zestawy szkoleniowe, składające się z inteligentnych gogli VR współpracujących ze specjalistycznym laptopem obsługującym autorską aplikację. Prezentuje ona realistyczne scenariusze ćwiczonych sytuacji takich, jak gaszenie pożaru czy przygotowanie stanowiska pracy w dwóch trybach – ćwiczebnym oraz egzaminacyjnym. Oprogramowanie oferuje również przejrzysty panel zarządzający, który pozwala na grupowanie użytkowników, przydzielanie im konkretnych scenariuszy oraz generowanie statystyk i raportów. Całe stanowisko można z łatwością spakować do dużego plecaka i użyć w innej lokalizacji. Aplikacja została połączona z systemem CMS, który umożliwia m.in. śledzenie postępów poszczególnych użytkowników.

W ramach programu pilotażowego, szkolenia w nowej formie przeszła już pierwsza grupa pracowników. Wstępne dane pokazują, że szkolenia w wirtualnej rzeczywistości pozwoliły na lepszą interakcję, zaangażowanie i zapamiętywanie, ale także znaczną redukcję liczby błędów w zadaniach testowych.

Źródła: BASF, MojoApps


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik