Komentarze:

comments powered by Disqus

Komentarze archiwalne:

  • ~jak

    >>Sukces wyborczy PO jest konsekwencją serii samobójów strzelanych przez PiS i paranoicznym postrzeganiem rzeczywistości przez liderów tej partii.

    Nie mogę się zgodzić. PiS w wyborach 2007 otrzymało więcej głosów niż uprzednio. To PO przyciągnęło elektorat, który wcześniej był nieaktywny.

    A co do Partii Piratów (eee, sorry, co za skrót P?) - nie ma sensu, żeby to była partia. Co najwyżej grupa lobbująca. Bo spoko, są pomysły co do prawa autorskiego (też nie popieram wydawców okradających artystów), ale co z innymi sprawami?

    16-01-2008, 16:49

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Użytkownik DI użytkownik wyrejestrowany

    - Polskie społeczeństwo dopiero dojrzewa do demokracji i możliwości jakie stwarza;
    - Polska to wciąż kraj zacofany technologicznie;

    Wynika z tego, że taka partia miałaby o wiele większe pole do popisu, gdybyśmy mieli trochę bliżej do Estonii pod względem powszechności internetu, a ludzie nie mieli głęboko gdzieś tego, że należą do pewnego tworu zwanego "społeczeństwem".

    Ale trzymam kciuki :D
    Choć trochę nie podoba mi się to, że PP podbiera elektorat PO. Mniej betonowa część społeczeństwa nie powinna się rozdrabniać w takim kraju jak Polska. Inaczej przelicytują nas łowcy Układu i inne ptaszyska.

    16-01-2008, 16:56

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Jakub Laskowski

    A co złego jest w tym skrócie?

    16-01-2008, 17:25

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Anon

    Przeczytałem cały artukuł, z wieloma postulatami się zgadzam ale i tak na Partię Piratów głosować nie będe.

    1) Co to za nazwa? Słowo "pirat" kojarzy mi się bardzo negatywnie, jako rodzaj złodzieja. Ja wiem, że do sejmu pchają się sami złodzieje ale zachowajmy jakieś pozory ;).

    2) Przydałby się jakiś program gospodarczy. Skąd mam wiedzieć, że głosując na Partię Piratów nie głosuję przypadkiem na socjalistów? Równie dobrze mogłaby powstać np. Paria Lekarzy, którzy co prawda będa mieli calkiem niezłe pomysły na reformę służby zdrowia ale o innych aspektach kierowania państwem nie będa mieli bladego pojęcia.

    16-01-2008, 17:46

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Dominik Łabudziński

    Kolego Anon: nie wiem czy zauważyłeś, w co wątpię, ale Partia Piratów stawia na ekspertów, zatem na wszystkie kwestie związane z gospodarką, polityką społeczna, czy służba zdrowia i resztą, będą zajmowali sie specjaliści, nie tak jak obecnie politycy, który niekiedy nie mają pojęcia co jest dobre dla kraju. Zresztą jak widzisz, nie pchamy się do sejmu, chcemy tylko, aby obecne partie zajęły w końcu swoje stanowisko.

    16-01-2008, 17:56

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~yhm

    To cenny głos przeciw polityce zorientowanej na pieniądz. Bo prawda jest taka, że i politycy, i media promują model rozwoju oparty na pogoni za mitycznym wzrostem gospodarczym, który jest niczym innym, jak wyciąganiem coraz większej kasy z kieszeni konsumenta. A jak ktoś nie nadąża, jak go nie stać, jak sobie nie radzi, to niech pożre słabszego, albo ukradnie, albo niech zdycha z głodu, bo "takie jest prawo rynku". "Nie masz 80 zł na CD? To Twój problem, że nie potrafisz ich zdobyć w tej dzikiej gonitwie, spadaj do pingwinów. Wiemy, że CD z muzyką mogłoby kosztować 5 albo 10 zł, ale my musimy mieć na nowe marmury w recepcji, a zarząd firmy potrzebuje bardziej wypasionych samochodów... Sprawiedliwość? Naiwny jesteś, liczy się tylko pieniądz, bo mamy gospodarkę rynkową i produkt krajowy brutto musi rosnąć za wszelka cenę, więc musicie szaraczki kupować, kupować, kupować, jak nie macie za co, to damy wam pożyczki i kredyty, które będziecie spłacać do końca życia." Ta partia to głos za równością i bardziej sprawiedliwym systemem... Tylko czy jest w stanie przeciwstawić się koporacjom, które popadają w obłęd chciwości, które mają duzo, dużo kasy, a chcą miec jeszcze więcej?

    16-01-2008, 18:26

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Anon

    Dominik, twoja odpowiedź jest... hmm dziecinna :).

    Bo według ciebie co to znaczy "ekspert" Jakiś autorytet w danej dziedzinie? Jeśli tak to chętnie poznam nazwiska tych autorytetów. Mówisz, że w odróżnieniu od innych partii wy będziecie zatrudniać specjalistów. Powiedz mi kiedy ostatnio ministrem finansów nie był specjalista (co nie wyklucza oczywiście, że nie był jednocześnie politykiem)? Problem w tym, że różni specjaliści mają często różne poglądy na ten sam temat. Skąd moge mieć pewność, że zaproponowany przez was ekspert nie będzie przypadkiem ekspertem od marksizmu? Dlatego wolałbym poznać pełen program.

    I nie wierzę, że nie chcecie się dostać do parlamentu. Każda partia chce - po to powstają. Jeśli chcecie coś zmienić w skostniałym prawie autorskim, to tylko i wyłącznie poprzez zdobycie mandatów poselskich. Poprzez samo gadanie nic się nie zdziała.

    16-01-2008, 18:27

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~jak

    Eee, polityk to przecież ekspert od polityki... Czy to nie polityk powinien mieć swoje zdanie? Czy głosując na partię głosuję na jej aktywistów, czy na bliżej nieznanych ekspertów?

    @yhm: co ty za bzdury piszesz? Właśnie przez takich "sprawiedliwych społecznie" mamy te urzędy, które sztucznie zawyżają cenę.

    16-01-2008, 18:35

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Anon

    yhm ---> Czyli co? Rząd powinien regulować (obniżyć) cenę wszystkich płyt z muzyką? Wolny rynek jest okrutny i niesprawiedliwy dlatego powinien być centralnie sterowany? Jeśli chcesz żeby wszyscy byli równi to zamiast głosować na Partię Piratów powinieneś głosować na nich: http://1917.pl/

    16-01-2008, 18:40

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~levy

    Też mam drobną uwagę. Oficjalnie skrót Partii Piratów to (o dziwo) nie PP, tylko P. A poza tym nie mam uwag, artykuł super ;).

    16-01-2008, 18:42

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~elmo

    "Komunizm - System poglądów głoszący program całkowitego zniesienia ucisku i wyzysku społecznego, postulujący powszechność, równość i sprawiedliwość społeczna oraz zbudowanie społeczeństwa bezklasowego opartego na społecznej własności środków produkcji i sprawiedliwym podziale dóbr. Były to przesłanki realizacji zasad równości we wszystkich dziedzinach życia społecznego. "

    Program Partii Piratow - "Uważamy, że zarówno wiedza, jak i środki służące intelektualnemu i technicznemu rozwojowi społeczeństwa powinny być powszechnie dostępne. Nie godzimy się z sytuacją, w której obywatele mają względem siebie nierówne szanse rozwoju, a czynnikiem determinującym dostęp do zasobów intelektualnych są finanse."

    Wypisz wymaluj zabierz bogatym oddaj biednym. Pod plaszczykiem robienia dobrze, chca po prostu okrasc ludzi.

    16-01-2008, 18:46

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Jakub Laskowski

    Anon, zdaje się, że było to zawarte w arytkule - jeśli chodzi o gospodarkę przeciwstawiamy się wszelkim dogmatyczny, ideowym rozwiązaniom - że musi być tak, bo tak. Nie popieramy ani idei, ze każdy ma mieć po równo, ani też idei kompletnej deregulacji - prawa dżungli. Popieramy dobre rozwiązania, nie skażone żadną ideologią. Chcemy opierać się na ekspertach, ale nigdy na zdaniu tylko jednego. Po wysłuhaniu ich opinii wybieramy najlepsze z możliwych wyjść.

    Oczywiście, że chcemy się dostać do parlamentu, ale nie traktujemy tego jako jedynej drogi. Jeśli nasze działania doprowadzą do spełnienia naszych postulatów, mimo naszej nie obecności w parlamencie, to uznamy to za sukces. Jeżeli poparcie nam udzielone sprawi, że inne partie zwrócą swoją uwagę na nasze problemy to również będziemy szczęśliwi.

    A gdyby przyszło nam tworzyć rząd, do ministrów będziemy szukać poprzez ogłoszenia o pracę i wybierzemy tych najlepszych. Wszystko w 100% jawne i uwzględniające opinie społezeństwa.

    16-01-2008, 18:49

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~mlin

    @jak
    Nie mogę się zgodzić. PiS w wyborach 2007 otrzymało więcej głosów niż uprzednio. To PO przyciągnęło elektorat, który wcześniej był nieaktywny.

    Ale mozesz sie chyba zgodzic, ze gdyby nie te strzaly na wlasna bramke to mialo by ich znacznie wiecej?
    Jesli juz silisz sie na poprawnosc polityczna, to przynajmniej badz poprawny politycznie.

    Mnie osobiscie mikrodyktatura razi, totez, tak jak ja dla Ciebie reprezentuje glupia mlodziez, tak Ty dla mnie zawartosc betoniarki.

    Pozdrawiam.

    16-01-2008, 18:55

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~elmo

    Jakub Laskowski: wiec dlaczego macie w programie zawarte komunistyczne idee ?
    Dlaczego z waszego programu wynika, ze zamiast bronic autorow, chcecie ograniczyc ich prawa do swobodnego dysponowania swoim dzielem ?

    16-01-2008, 18:55

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~mlin

    @Chlopaki z "P"

    Czy ktokolwiek z Was ma cos wspolnego z politologia na przyklad ?

    16-01-2008, 18:58

    Odpowiedz
    odpowiedz
Brak danych. Sprawdź później :)
RSS  
Chwilowo brak danych. Sprawdź później :)


Partnerzy