Kobiety w sieci sugerują się ceną, a jakie serwisy odwiedzają?

07-03-2012, 21:54

W zależności od wieku kobiety odwiedzają portale poświęcone marketingowi i macierzyństwu lub serwisy sklepów odzieżowych i firm kosmetycznych - wynika z analizy Gemius Polska.

Struktura populacji internautek wg wieku
fot. Gemius - Struktura populacji internautek wg wieku
Kobiety w wieku 25-34 preferują portale poświęcone marketingowi i macierzyństwu. Najwyższy odsetek użytkowniczek w tej grupie celowej odnotowuje portal Streetcom.pl (niemal 50% użytkowniczek portalu to kobiety w wieku 25-34). Młode mamy dobrych rad szukają na portalu Babyboom.pl (niemal 35%). Chętnie odwiedzają również stronę sklepu Endo.pl (35%).

Polki w wieku 35-44 częściej niż ich młodsze koleżanki odwiedzają serwisy internetowe sklepów odzieżowych i firm kosmetycznych. Kobiety w tej grupie wiekowej stanowią 19% użytkowniczek Endo.pl, 17% Smyk.pl oraz 16% portalu Avon.pl.

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2011 roku, dojrzałe kobiety szukają w sieci zarówno informacji biznesowych, jak i rozrywkowych. Przedstawicielki płci pięknej w wieku 45-54 odwiedzają stronę Zus.pl (ponad 17% użytkowniczek portalu stanowią kobiety w wieku 45-54) i piją "wirtualną kawę" w Tchibo.pl (niemal 15%). Z kolei na poprawę humoru czytują Horoskopfree.com (15%).

Czytaj też: Kobieta Roku 2011 - startuje plebiscyt Onetu

Polki nie tylko szukają w sieci rozrywki, ale również robią zakupy i czerpią informacje na temat produktów finansowych. Według raportu "E-commerce w Polsce 2011" przedstawicielki płci pięknej zdecydowanie częściej niż mężczyźni do zalet internetowych zakupów zaliczają niższe ceny (42% wszystkich użytkowniczek sieci) i oszczędność czasu (16% z ogółu kobiet robiących zakupy przez internet).

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Groupon
fot. Groupon - Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Groupon
Serwis zakupów grupowych Groupon.pl uzyskał odpowiedzi od ponad 600 swoich klientek, z których zdecydowana większość wchodzi na strony serwisu ofert codziennie (48%) lub kilka razy w tygodniu (33%). O najciekawszych ofertach dowiadują się z codziennego newslettera (67%) oraz serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter (58%). Zazwyczaj nie ograniczają się do pojedynczych zakupów - zaledwie 13% klientek kupiło tylko jedną ofertę. Aż 41% klientek kupiło od 2 do 5 kuponów, a 31% kupiło ponad 5 kuponów. Kobiety chętniej wybierają oferty w średniej cenie i droższe. Tylko 18% z nich wydało 100 zł i mniej, 28% zarezerwowało w swoim budżecie na zakupy grupowe do 300 zł, a 31% kobiet wydało 500 zł lub nawet 1000 zł.

Z sondy Groupona wynika, że kobiety sugerują się przede wszystkim ceną (87%), chęcią zaspokojenia konkretnej potrzeby (74%) oraz jakością usługodawcy lub producenta (53%). Kobiety najczęściej wybierają oferty na usługi kosmetyczne lub fryzjerskie (71%), zabiegi dentystyczne i medyczne (61%), propozycje wyjścia do barów i restauracji (46%) oraz wyjazdy turystyczne (42%). Najmniej są natomiast zainteresowane ofertami na akcesoria, urządzenia i gadżety (29%) oraz na kursy i szkolenia (21%). Zaskakuje stosunkowo niskie zainteresowanie kuponami zniżkowymi na zakup butów lub ubrań - tylko 32% wskazań.

Współczesne internautki w wirtualnym świecie szukają także wiadomości na temat usług bankowych. Jak wynika z raportu "Finanse i plany finansowe internautów", aż 46% Polek czerpie wiedzę na temat usług finansowych właśnie z sieci.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031