Kobiety częściej kupują odzież i obuwie drogą wysyłkową niż mężczyźni

22-11-2011, 17:41

Aż 60% internautów, którzy wypełnili kwestionariusz, dokonało zakupu produktu dostępnego w ofercie wysyłkowej w ciągu ostatniego roku - wynika z raportu Acxiom. Taką formę zakupów najczęściej wybierały kobiety, które stanowią aż 67% klientów sklepów wysyłkowych.

Z raportu wynika, że 34% kupujących pochodzi z miast powyżej 275 tys. mieszkańców, ale równocześnie 22% zamieszkuje obszary wiejskie. Kupowanie online może więc wynikać zarówno z ograniczonej ilości czasu oraz wygody, jak i braku dostępu do oferty sklepów reprezentowanych fizycznie jedynie w dużych miastach.

Na zakupy drogą wysyłkową częściej decydują się osoby z wykształceniem wyższym i średnim. Aż 62% internautów kupujących online pochodzi z 2-, 3- i 4-osobowych gospodarstw domowych. Co piąty klient sklepu wysyłkowego ma dzieci (podczas gdy przeciętny internauta może pochwalić się potomstwem dwa razy rzadziej). W grupie osób posiadających dzieci aż 66% kupuje na odległość – taka forma zakupów jest w końcu sporym ułatwieniem w codziennym życiu.

44% kupujących przez internet posiada samochód – więcej niż w całej populacji internautów, gdzie jedynie co trzecia rodzina ma auto. Z kolei w grupie właścicieli samochodów aż 70% robi zakupy na odległość (przez internet, zamawiając w katalogu lub za pośrednictwem telefonu).

Czytaj też: Prezenty kupimy za 200-400 zł, często w sieci

Zdecydowana większość kupujących w sieci (89%) korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie. 9% korzysta prywatnie z internetu mobilnego na komputerze lub tablecie, a 56% odwiedza codziennie lub prawie codziennie Facebooka. Aż 70% użytkowników internetu mobilnego kupuje w sklepach wysyłkowych.

Większość kupujących na odległość pracuje zawodowo lub studiuje. Praca zawodowa i bogaty program nauczania mogą pochłaniać większość czasu internautów, ale mogą też inspirować do poszukiwania ciekawostek w internecie. Najwyższy odsetek kupujących na odległość znajduje się w grupie osób dysponujących kwotą dochodów netto mieszczącą się w przedziale 4000-6999 zł na gospodarstwo domowe.

Spośród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły produkt lub usługę, korzystając z oferty zamieszczonej w internecie, telefonicznej lub przesłanej pocztą, 24% zamówiły odzież, obuwie lub dodatki, prawie 15% - telefony lub akcesoria, a 13% - zabawki. Dość dużym zainteresowaniem cieszył się także sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy i turystyczny oraz kosmetyki i środki higieny. Warto podkreślić, że 88% osób kupujących w ten sposób odzież, obuwie lub dodatki stanowiły kobiety.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930