Kluczowe zalety modelu biznesowego B2B, o których musisz wiedzieć

13-08-2018, 08:51

Jeszcze kilka lat temu hurtownicy i dystrybutorzy postrzegali e-commerce jedynie jako dodatkową opcję. Nie było to rozwiązanie kluczowe dla ich strategii długoterminowego wzrostu i sukcesu. Dzisiaj firmy B2B myślą już inaczej o eCommerce. Sprzedaż online stała się sposobem na zwiększenie przychodów i znalezienie nowych klientów. To równocześnie sposób na odróżnienie się od konkurencji.

mat partnera

W związku z tym krótkim wstępem i znaczeniem systemu B2B w dzisiejszym biznesie - rozważmy kilka najważniejszych zalet tego rozwiązania. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy już sprzedajesz, czy może nadal rozważasz sprzedaż przez Internet w systemie B2B, na pewno dobrym pomysłem jest rzucić okiem na te zalety.

1. Rozmiar branży B2B

Branża B2B jest dwa razy większa od B2C. Warto także przypomnieć, że to producenci i hurtownicy są dwoma gałęziami przemysłu, które generują ogromny wzrost rynku. Co ciekawe, te dwie gałęzie przemysłu często jeszcze opierają się na systemach, które spowalniają ich wyniki i rozwój. Z drugiej strony przedsiębiorcy wchodzący w model biznesowy B2B domagają się coraz bardziej przejścia na nowoczesne procesy, które pozwolą im na sprawniejsze działanie i to prowadzi to do monumentalnych zmian w sposobie sprzedaży, przyczyniając się do rozwoju branży B2B i technologii, która jest w niej wykorzystywana.

Czy jest to okazja, którą mądrze byłoby przegapić?

2. Większe wartości zamówień i wyższe współczynniki konwersji

B2B może wzrosnąć dwukrotnie w stosunku do rynku B2C, ponieważ zamówienia B2B mają wyższe średnie wartości zamówień, a kupujący B2B - szybciej kupują.

W przeciwieństwie do B2C, kupujący B2B kupują duże ilości hurtowo. Będą kupować setki, a nawet tysiące przedmiotów w ramach jednej transakcji. Sprzedawcy B2B również doświadczają wyższych współczynników konwersji online niż B2C.

3. Szybsza realizacja zamówień za pomocą dedykowanych systemów

Sprzedaż online daje sprzedawcom B2B możliwość przyspieszenia procesów realizacji zamówień przy użyciu nowoczesnych, opartych na dedykowanych rozwiązaniach narzędzi. W przeszłości budowano platformy eCommerce niezależnie od systemów zarządzania starszymi zamówieniami. To jednak sprawiło, że sprzedawcy B2B zaczęli się zastanawiać, co można jeszcze ulepszyć, by usprawnić cały ten proces.

Obecnie platformy e-commerce zwykle mają wbudowane systemy zarządzania zamówieniami lub łatwo integrują się z innym oprogramowaniem. Sprzedawcy mogą teraz synchronizować dane o zamówieniach na wszystkich swoich kanałach i mogą wykorzystywać swoje systemy do automatyzacji realizacji zamówień i aktualizacji inwentarza oraz obsługi złożonych procesów, takich jak dostawa częściowa czy wysyłka wielu magazynów.

Sprzedawcy B2B mogą tym samym obiecać swoim klientom dostawę:

  • szybką,

  • dokładną,

  • przejrzystą.

4. Nowi kupujący z większą ilością nawyków online

Millenialsi – młodzi e-przedsiębiorcy są teraz nabywcami, których muszą przyciągać sprzedawcy B2B, aby skorzystać z potencjału tej branży. Równocześnie zmienia się także sposób, w jaki kupujący… kupują. Sprzedawcy B2B muszą być tam, gdzie są ich klienci, czyli online. Biznes B2B jest tu jedyną właściwą odpowiedzią.

5. Swojski B2B - w oparciu o doświadczenia B2C

Niegdyś, strony internetowe B2B uznawano wyłącznie za sposób na zastąpienie przedstawicieli handlowych usługami technicznymi. Jednak, jak wspomniano, B2B zamienia się i dzisiaj przedsiębiorcy działający w tym modelu biznesowym korzystają z witryn internetowych również w celu pozyskiwania nowych klientów i zwiększania przychodów.

Nic dziwnego, że strony B2B zaczynają wyglądać jak witryny B2C. Są tworzone w celu przyciągnięcia nowych kupujących, którzy poszukują i porównują produkty. Muszą być łatwe w użyciu i skupiać się na prostych procesach w celu zwiększenia liczby konwersji.

Ta zmiana spowodowała, że ​​dostawcy rozwiązań e-commerce dodali do swoich platform więcej funkcji B2B. Daje to sprzedawcom B2B możliwość uaktualnienia swoich platform służących do handlu elektronicznego tak, aby przyciągnąć kupujących, którzy znają się na Internecie. Mogą uczyć się sprawdzonych praktyk z B2C, jednocześnie oferując unikalne doświadczenie B2B.

Konsultacja merytoryczna artykułu: https://www.enovab2b.pl/


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać

fot. DotPR




fot. Pixabay





fot. eBay


RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.