Klient nie chce zapłacić za fakturę? Zobacz, co z tym zrobić

15-11-2019, 07:45

Wykonałeś usługę, wystawiłeś fakturę i czekasz na płatność. Czekasz. Ciągle czekasz. Mijają tygodnie, a ta nie nadchodzi. Zdenerwowany próbujesz skontaktować się z klientem. Bez skutku. Co dalej zrobić z tą sprawą?

przy komputerze

Brak zapłaty za wykonaną usługę. Jak dochodzić swoich praw?

Zmorą przedsiębiorców są klienci, którzy spóźniają się z opłacaniem faktur. Jeszcze większym problemem są jednak ci, którzy w ogóle odstępują od swojej powinności i nie wykonują przelewu za otrzymane usługi. To niestety wciąż dość powszechne zjawisko, z którym jednak można walczyć na kilka sposobów.

Pozew o zapłatę – sposób na nierzetelnych kontrahentów

Jedną z lepszych form dochodzenia swoich praw od nieuczciwych kontrahentów jest skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Wielu przedsiębiorców obawia się tego, że sprawa będzie ciągnąć się latami, dlatego swoje działania ogranicza tylko do wysyłania wezwań do zapłaty. To jednak nie zawsze daje pożądane rezultaty. W takim przypadku warto skierować sprawę do sądu. Najlepiej do zrobić przed upływem 2 lat od daty wystawienia faktury – potem może dojść do przedawnienia roszczeń.

Jakie koszty ponosi strona składająca pozew?

Wniesienie pozwu to opłata w wysokości 5% wartości przedmiotu sporu. Formularz potrzebny do jego złożenia można pobrać ze strony Ministerstwa Sprawiedliwości. Jeżeli przedsiębiorca zdecyduje się skierować sprawę do e-Sądu, będzie zobowiązany do zapłaty ¼ opłaty stosunkowej (będzie musiał dokonać jej dwukrotnie – po raz pierwszy w postępowaniu upominawczym, po raz drugi w postępowaniu nakazowym). Dobra wiadomość jest taka, że strona wygrywająca otrzyma zwrot kosztów postępowania. W przypadku prawomocnego wyroku i braku zapłaty sprawa może zostać skierowana do komornika. W najczarniejszych scenariuszach pojawia się ryzyko, że dłużnik nie ma żadnego majątku, a więc egzekucja nie przyniesie oczekiwanego skutku.

Firma windykacyjna – czy warto zwrócić się do niej o pomoc?

Pewnym sposobem jest też zwrócenie się o pomoc do profesjonalnych podmiotów zajmujących się windykacją. Do ich usług należy zazwyczaj obsługa prawna firm, windykacja należności, ale również sprawy odszkodowań i sprawy gospodarcze. Więcej informacji na ten temat uzyskasz, wchodząc na stronę https://legalfkancelaria.pl/oferta.

Krajowy Rejestr Długów. Kiedy warto zgłosić do niego kontrahenta?

W sytuacji, gdy kontrahent nie płaci faktur, można zgłosić go do Krajowego Rejestru Długów. Wiele firm, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z potencjalnymi kontrahentami, sprawdza wiarygodność i rzetelność swoich przyszłych klientów. Wpis do KRD zapala lampkę ostrzegawczą i może doprowadzić do tego, że nowa współpraca nie dojdzie do skutku. Dla kontrahenta umieszczenie w Krajowym Rejestrze Długów jest poważną rysą wizerunkową. W wielu przypadkach może stanowić argument do spłacenia swoich należności względem innych podmiotów.

Podsumowując, warto dochodzić swoich pieniędzy na różne sposoby. W wielu przypadkach windykacja należności daje pozytywny skutek.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag windykacja
To warto przeczytać













RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Serwisy specjalne: