Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Klienci kupują też opakowanie

24-07-2019, 18:16

Opakowanie jest 6-krotnie efektywniejszym środkiem promocji niż reklama. Tak przynajmniej wynika z szacunków Stowarzyszenia Strategii Opakowania. Producenci zmuszeni są do poszukiwania rozwiązań, które pomogą im skutecznie wyeksponować dany artykuł. Jednocześnie wielu z nich w dalszym ciągu – ku rozczarowaniu konsumentów – nie postrzega opakowania jako elementu budowania lojalności wobec marki oraz wywoływania w klientach pozytywnych emocji.

Konsumenci oceniają książki po okładkach. Pokazują to badania prowadzone w Wielkiej Brytanii przez DS. Smith. Prawie połowa (47%), przebadanych na jego potrzeby millenialsów, podczas robienia zakupów przemierzała niemal cały sklep, a finalnie decydowała się na produkt, który wyróżniał się na tle stojących po sąsiedzku artykułów.

Maciej Olipra, CEO Global Shopper Marketing, zauważa jednak, iż producenci nadal w pewnym stopniu umniejszają rolę opakowań, traktując ich funkcję tylko w kategoriach ochrony oraz informacji. Tymczasem dobrze opakowany produkt pozwala nie tylko zdobyć uznanie klienta, ale też przekonać go do skorzystania z danej oferty.

W raporcie „Shopper trend unpacked” zostało podkreślone to, jak dużą rolę spełnia opakowanie skrojone na miarę oczekiwań konsumentów. Pierwsze wrażenie oraz doświadczenie z produktem może stać się… ostatnim. Ponad jedna trzecia (39%) kupujących w Wielkiej Brytanii doświadczyła złej jakości opakowania podczas zamówień składanych online. Co istotne, prawie 19% z nich po takim zakupie odczuło nie tylko rozczarowanie, ale także zdenerwowanie. Ponad jedna czwarta respondentów (26%) nie zamówi ponownie produktu od sprzedawcy, który wysłał im nieodpowiednio zapakowany artykuł.

W dobie dużej konkurencji rynkowej bycie laikiem w kwestii designu opakowań może sporo kosztować. Wśród grzechów głównych marketerów znajduje się jednak nie tylko to. Najczęściej popełniane błędy dotyczą m.in. źle przygotowanych etykiet, braku wiary w „minimalizm” czy – w nurt zero waste.

Źródło: Global Shopper Marketing


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *