Kim są użytkownicy social media w Polsce?

11-06-2018, 12:37

Pod lupę najnowszego badania dotyczącego social media wzięto polskich użytkowników trzech czołowych platform społecznościowych. Kim są osoby korzystające z tych serwisów? Odpowiedź znajdziesz w tekście.

Liderem wśród mediów społecznościowych w Polsce jest Facebook. Obecnie korzysta z niego 16,3 mln osób powyżej trzynastego roku życia. Największą grupę, bo aż 29%, stanowią osoby w przedziale wiekowym 25 – 34 lata. Na drugim miejscu plasują się użytkownicy pomiędzy 18 a 24 rokiem życia, które stanowią 23% społeczności. Natomiast ostatnie miejsce na podium zajmuje grupa wiekowa 35 – 44 lat, co daje 20% użytkowników serwisu. Podział korzystających z Facebooka ze względu na płeć kształtuje się następująco: 52% kobiet i 48% mężczyzn.

Drugą platformą pod względem liczby użytkowników jest Messenger. Korzysta z niej 11 milionów Polaków. Podobnie jak w przypadku Facebooka, największą grupą, stanowiącą 30% są osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Z aplikacji korzysta 25% użytkowników w wieku 18 – 24 lata. Na trzecim miejscu, z wynikiem 19% plasują się osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Aplikację posiada 53% kobiet i 47% mężczyzn.

Ostatnią platformą poddaną analizie jest Instagram, z którego korzysta 5,9 mln Polaków. Największą grupą użytkowników, stanowiącą 37%, są osoby w wieku 18 – 24 lata. Na drugiej pozycji znalazły się osoby pomiędzy 24 a 35 rokiem życia, z wynikiem 27%. Dużym zaskoczeniem może być grupa zamykająca podium, czyli użytkownicy w wieku 13 – 17 lat, którzy stanowią 17% społeczności aplikacji. Głównymi użytkownikami Instagrama w Polsce są kobiety – 58%. Natomiast z Instagrama rzadziej korzystają mężczyźni, których jest 42%.

Źródło: NapoleonCat


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.