Już 53% reklamowych przychodów Facebooka pochodzi z reklamy mobilnej

30-01-2014, 11:28

Facebook w pełni zasługuje na miano dostawcy reklamy mobilnej. Już większość jego przychodów z reklam generują urządzenia przenośne - wynika z ogłoszonych wyników finansowych.

Facebook to kolejna firma, na której wyniki finansowe czekaliśmy w ostatnich dniach. Trzeba powiedzieć, że te wyniki są naprawdę niezłe.

Przychody rosną i rosną...

Przychód Facebooka w ostatnim kwartale 2013 roku wyniósł 2,59 mld dolarów, co oznacza wzrost o 63% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Zysk netto wyniósł 523 mln dolarów. Facebook podsumował też cały roku 2013, w którym przychód wyniósł 7,87 mld dolarów, czyli wzrósł o 55% w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Wykres poniżej pokazuje, jak kształtowały się przychody w ostatnich kwartałach. Kolor ciemnoniebieski pokazuje przychody z reklam.

wykres

Facebook - dostawca reklamy mobilnej

Wzrost przychodów wygląda ciekawie, ale uwagę analityków przykuło coś innego. Facebook przyznał, że w minionym kwartale reklamy przyniosły 2,34 mld dolarów przychodu, a 53% tego przychodu pochodziło z reklam mobilnych! Jeszcze rok wcześniej przychód z reklam mobilnych wynosił zaledwie 23%.

Potwierdza się zatem, że Facebook w pełni zasługuje na nazwę "dostawcy reklamy mobilnej". Dodajmy jeszcze, że gigant ciągle rozwija się w tym zakresie, szykując się do wyświetlania swoich reklam w aplikacjach mobilnych innych firm.

Już 1,23 mld użytkowników

Rzućmy teraz okiem na dane dotyczące liczby użytkowników. Facebook ciągle rośnie, ale wzrost widać szczególnie w obszarze mobilnym.

  • Liczba użytkowników aktywnych miesięcznie (MAU) wyniosła 1,23 mld na koniec IV kwartału, co oznacza wzrost o 16% r/r.
  • Liczba użytkowników aktywnych dziennie (DAU) wyniosła średnio 757 mln, czyli 22% więcej niż rok wcześniej.
  • Liczba mobilnych MAU wyniosła 945 mln, czyli wzrosła o 39% r/r.
  • Liczba mobilnych DAU wyniosła wyniosła 556 mln czyli wzrosła o 49% r/r.

Wykres poniżej pokazuje, jak rosła liczba mobilnych użytkowników aktywnych miesięcznie.

wykres

Teraz może się to wydawać zabawne, ale w przeszłości niektórzy analitycy sugerowali, że Facebook zatonie z powodu mobilnej rewolucji. Ten serwis nie powstał jako usługa mobilna, a jednak do tego stopnia wpasował się w nowy trend, że dziś dostęp do Facebooka uważany jest za jedną z cech smartfonów.

Facebook dojrzewa. To nie MySpace

Co więcej, ciągle nie widać końca wzrostu liczby użytkowników, a obserwatorzy-pesymiści wciąż na to czekają. W ostatnim czasie pojawiła się kolejna seria prognoz, które porównywały Facebooka do MySpace i wieściły jego nagły upadek. Teraz trzeba powiedzieć sobie szczerze, że Facebook zaszedł o wiele dalej niż MySpace, zbudował solidniejszy biznes i porównywanie go do pionierów social media jest nie na miejscu. 

Sonda
Ile jeszcze minie czasu, zanim Facebook zacznie notować spadek liczby użytkowników?
  • do roku czasu
  • do 2 lat
  • do 5 lat
  • więcej niż 5 lat
wyniki  komentarze

Jeśli Facebook faktycznie ma jakiś problem, to chodzi o kwestię nastolatków, o której wspominaliśmy przy okazji ostatnich wyników finansowych. Młodzież używa Facebooka, ale w sposób  bardziej oszczędny, podobnie jak starsi używają LinkedIn. Facebook stracił smak nowinki. To 10-letni gigant, w którym człowiek tworzy swoją oficjalną, cyfrową tożsamość.

Z drugiej strony warto zauważyć, że internet przestaje być medium dla ludzi młodych. Komputer nie jest atrybutem nastolatka. Internetowe biznesy bazują nie tylko na modzie. Cały ten rynek dojrzewa, a Facebook dojrzewa razem z nim. To nie musi być złe.

Czytaj także: Reklamy Facebooka w aplikacjach od innych firm - ruszyły testy


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031