Jakie możliwości daje nam fotografia biznesowa? Podpowiada fotograf z Warszawy

25-08-2020, 12:15

Fotografia biznesowa jest stosunkowo nową dyscypliną fotografii. Warto jednak dowiedzieć się o niej jak najwięcej, gdyż bez przesady można stwierdzić, że często jest ona przepustką do sukcesu w biznesie. Zwłaszcza, że obecnie jeszcze niewiele firm zdaje sobie sprawę jak ważny jest dla nich wizerunek. Czym dokładnie jest fotografia biznesowa? W jaki sposób może nam ona pomóc?

Fotografia biznesowa – dlaczego to działa?

Fenomen fotografii biznesowej wynika ze zmian jakie zaszły w społeczeństwie, a przede wszystkim błyskawicznego rozwoju internetu. Obecnie niemal każda firma posiada własną stronę internetową. Jednocześnie witryny te są do siebie podobne. Przeglądając większość z nich potencjalny klient nie jest w stanie dowiedzieć się czegoś o osobach, których produkty lub usługi miałby kupić. Dobrze zaprojektowana strona może zrobić dobre wrażenie, jednak nie sprawi, że zaczniemy traktować daną firmę jako godną zaufania. To jest możliwe tylko wówczas, gdy poznamy ludzi, którzy ją tworzą.

Zastanówmy się z kim chcielibyśmy nawiązać współpracę – z firmą, która jest dla nas niemal całkowicie anonimowa, czy taką, której pracowników mamy szansę poznać. Potrzebujemy kontaktów z ludźmi, dodatkowo takimi, których oceniamy jako wiarygodnych. Z tego względu większość z nas wybrałaby drugą możliwość (nawet jeżeli wiązałoby się to z wyższymi kosztami).

Norbert Wilbik fotografia biznesowa fotograf Krzysztof Zaleski

Na zdjęciu: Norbert Wilbik, Autor: Krzysztof Zaleski

Nie przestaniemy oceniać

Wydawanie szybkich ocen leży w naturze człowieka. Możemy się oburzać, że inni oceniają nas tak powierzchownie, ale przecież robimy to samo co oni. Współczesny człowiek ma na co dzień kontakt (czy to w świecie realnym, czy internetowym) z ogromną ilością ludzi. Nawet gdyby chciał, nie jest w stanie poznać ich wszystkich. Konieczne jest jednak „posegregowanie” spotykanych osób na tych, z którymi chcemy współpracować, a także tych, z którymi nie chcemy mieć nic wspólnego.

Być może czasem zdarzy się, że nasza ocena będzie dla kogoś krzywdząca, jednak mimo wszystko zdolność do wydawania ocen bardzo ułatwia nam życie.

Skoro wiemy, że inni ludzie stale nas oceniają, być może warto zastanowić się co możemy zrobić, żeby oceniali nas lepiej. Odpowiedzią na to pytanie jest fotografia biznesowa.

Dlaczego zdjęcia biznesowe są wyjątkowe?

Zdjęcia biznesowe różnią się od innych fotografii. Ich zadaniem jest nie tylko pokazać innym ludziom jak wyglądamy, ale przede wszystkim wywrzeć na nich określone wrażenie. Na podstawie fotografii mają oni dojść do wniosku, że jesteśmy osobami kompetentnymi, godnymi zaufania, specjalistami w swojej branży. Zwykły fotograf może mieć problem ze zrobieniem takiego zdjęcia.

Fotografia biznesowa uwzględnia wiele (nawet pozornie mało istotnych szczegółów). Ważna jest na niej nie tylko nasza aparycja, ale też postawa, mimika twarzy (dzięki nim odbiorca dowie się, że jesteśmy osobami pewnymi siebie, a także czujemy się bardzo komfortowo w swoim środowisku). Znaczenie ma to w co jesteśmy ubrani, jakie akcesoria posiadamy, w jakiej scenerii pozujemy.

Zrobienie spójnego zdjęcia biznesowego wymaga doświadczenia (zdobywa się je poprzez współpracę z klientami z różnych branż) i dużej wiedzy. Sam zmysł estetyczny to zdecydowanie za mało. Potencjalny klient po zobaczeniu takiego zdjęcia, ma dojść do wniosku, że nie tylko jesteśmy atrakcyjni, ale przede wszystkim, że nawiązanie z nami współpracy to najlepsza możliwa decyzja.

Gdzie szukać fotografa biznesowego?

Dobry fotograf biznesowy jest bezcenny dla osób, które chcą odnieść sukces zawodowy. Znalezienie właściwej osoby, która zajmie się wykonaniem dla nas zdjęć wizerunkowych nie jest niestety proste. W tej chwili fotografów świadczących tego typu usługi jest naprawdę wielu. Jakość robionych przez nich zdjęć jest już zdecydowanie mniej imponująca.

Profesjonalistę znajdziemy przeglądając jego portfolio. Ciekawym pomysłem jest również oglądanie stron internetowych różnych firm i zamieszczanych na nich zdjęć. Jeżeli znajdziemy tam fotografie, które do nas przemawiają, sprawdźmy czyjego autorstwa są to zdjęcia. Współcześnie niemal wszyscy fotografowie biznesowi posiadają własne strony w sieci, dlatego znalezienie autora zdjęcia nie powinno sprawić nam problemów.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag nolstag fotografia biznesowa
To warto przeczytać


fot. Ericsson














RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: