Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jakie laptopy kupowaliśmy pod choinkę na Allegro?

12-01-2012, 01:04

W grudniu ubiegłego roku na Allegro sprzedano ponad 15 tysięcy nowych notebooków o łącznej wartości 31,8 mln złotych. Największy udział w rynku zdobyły urządzenia firmy Asus. Najczęściej wybierano laptopy z 15-calowymi ekranami, procesorami Intel, pamięcią 4 GB oraz systemem Windows 7 - wynika z danych TradeWatch.pl.

Od początku grudnia, z uwagi na okres przedświąteczny, obroty w kategorii "Laptopy" systematycznie rosły. Największą aktywność kupujących zaobserwowano 19 grudnia, kiedy to sprzedano 962 laptopy za łączną kwotę 2,1 mln zł.

Według TradeWatch.pl niekwestionowanym liderem na Allegro w kategorii "Laptopy" była firma Asus z ponad 28% udziałem w rynku. Drugie miejsce zajął Dell z wynikiem niecałych 15%. 10-procentowy próg przekroczyły także HP/Compaq i IBM/Lenovo.

Czytaj też: Allegro może ukrócić sprzedaż fanów na Facebooku, ale..

Sprzedaż laptopów na Allegro w okresie świątecznym
fot. TradeWatch.pl - Sprzedaż laptopów na Allegro w okresie świątecznym
Polacy coraz chętniej wybierają laptopy z dużym ekranem. Najczęściej są to 15-calowe matryce (65%), ale na drugim miejscu plasują się 17-calowe (19%). Mniejsze, 14-calowe ekrany wybiera jedynie 4% klientów.

Rynek laptopów wydaje się być zdominowany przez procesory Intela. Największym zainteresowaniem cieszą się modele i3 oraz i5 - z udziałem odpowiednio 24% i 22%. Na trzecim miejscu znajduje się najwyższy model, Core i7, z wynikiem 10%. Dla porównania, na procesor Pentium Dual-Core zdecydowało się zaledwie 5% kupujących.

Użytkownicy Allegro najchętniej kupowali notebooki z pamięcią RAM 4 GB - w grudniu 2011 rozmiar ten wybrało aż 37% klientów. Bardzo popularne są również urządzenia z pamięcią 8 GB, które kupuje co czwarty użytkownik decydujący się na laptopa. Rozmiary 6 GB i 3 GB wybierane są rzadziej.

Prawie 62% kupujących postawiło laptopa z Windowsem 7. Zaskoczeniem może być natomiast słaba pozycja Visty (ok. 1%), którą nieznacznie wyprzedził nawet Windows XP. Ponad 27% laptopów sprzedano bez żadnego systemu operacyjnego.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *