Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jaki jest potencjał serwisów geolokalizacyjnych w Polsce?

14-06-2011, 17:05

Potencjał serwisów geolokalizacyjnych w Polsce prezentuje najnowszy raport agencji interaktywnej SoInteractive i IRCenter pt. CHECK-IN. Autorzy analizują najpopularniejsze, dostępne dla polskich użytkowników serwisy: Foursquare, Facebook Places i Gowalla.

Sonda
Korzystasz z geolokalizacji?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Rynek usług geolokalizacyjnych w Polsce wciąż stawia pierwsze kroki. Na chwilę obecną z tych rozwiązań korzystają przede wszystkim osoby zainteresowane nowinkami technologicznymi w obrębie mediów społecznościowych. Typowemu użytkownikowi, niezaznajomionemu ze zjawiskiem social media, geolokalizacja wciąż kojarzy się z GPS-em w samochodzie.

Stale rośnie rynek smartfonów i urządzeń mobilnych, co pozwala przypuszczać, że grupa osób korzystających z tych urządzeń nie umknie czujnemu oku marketerów. Kolejne możliwości dotarcia z bardziej spersonalizowanym komunikatem do grupy docelowej to wystarczający powód, dla którego geolokalizacja najprawdopodobniej na stałe zagości w życiu codziennym konsumentów.

>> Czytaj też: Geolokalizacja zapobiegnie scamowi?

Z raport wynika, że jeśli usługa Deals (powiązana z Facebook Places, które kilka miesięcy temu zostało udostępnione w naszym kraju) pojawi się w Polsce, to może wprowadzić serwisy geolokalizacyjne do mainstreamu. Możliwość wyszukania najbliższych ofert promocyjnych, przy jednoczesnej rekomendacji określonych miejsc przez znajomych, może stać się doskonałym kanałem promocji dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw.

Twórcy raportu zastanawiają się również nad powodami, dla których dotychczasowi użytkownicy serwisów „checkinują” się w danym miejscu oraz przyglądają się potencjałowi geolokalizacji w kontekście działań marketingowych.

Pełna treść raportu jest dostępna pod adresem: sointeractive.pl/raport


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *