Jak założyć i profesjonalnie prowadzić sklep internetowy ?

04-09-2020, 07:43

Zakupy za pośrednictwem internetu stają się coraz bardziej popularne. Jest to więc świetny pomysł na biznes. Odpowiednio założony i profesjonalnie prowadzony sklep internetowy w przyszłości może stać się bowiem naprawdę dochodowym przedsiębiorstwem. Warto jednak w pierwszej kolejności zaznajomić się z najważniejszymi informacjami na ten temat. Zdobyta wiedza pozwoli bowiem uniknąć pomyłek, a w konsekwencji w szybkim tempie stworzyć miejsce, które będzie odwiedzane przez szerokie grono odbiorców. W poniższym artykule dowiesz się, jak założyć sklep internetowy oraz jakie działania podejmować na późniejszym etapie, tak aby witryna sprzedażowa cieszyła się dużą popularnością.

Jak założyć sklep internetowy?

Na początku zajmiemy się kwestią założenia sklepu internetowego. Decyzje podejmowane już na tym etapie, będą miały bowiem kluczowe znaczenie w dalszym procesie prowadzenia tego rodzaju działalności. Oczywiście w pierwszej kolejności powinieneś zastanowić się nad rodzajem asortymentu, grupą docelową i nazwą. Następnie musisz opracować wygląd Twojej witryny oraz dopełnić wszystkich niezbędnych formalności. 

rozwijanie sklepu internetowego

Asortyment, grupa docelowa, nazwa

Choć zdawać by się mogło, iż w dobie XXI wieku, w sieci sprzedawane jest już właściwie wszystko, to jednak dzięki wnikliwej analizie może się okazać, iż są jeszcze grupy produktów, którymi rynek wciąż jest nienasycony. Oczywiście możesz także postawić na asortyment nieco bardziej popularny, w przypadku którego występuje już silna konkurencja. Musisz jednak wówczas pamiętać o tym, aby zadbać o odpowiednią reklamę towarów, która pozwoli wykazać czym wyróżniają się one na tle konkurencji. Dzięki określeniu grupy docelowej będziesz w stanie trafnie oszacować potrzeby swoich potencjalnych klientów i na tej podstawie opowiedzieć o sprzedawanych przez Ciebie towarach. Będziesz mógł zasygnalizować, jakie możliwości ma każdy produkt i w jaki sposób może okazać się on pomocny. Kluczowe jest również wymyślenie nazwy sklepu internetowego. Z pewnością powinno być to coś chwytliwego i zgodnego z profilem prowadzonej działalności. Warto postawić na nazwę, której częścią będzie słowo określające asortyment. Jest to ważne zwłaszcza z punktu widzenia promowania strony internetowej na dalszym etapie prowadzenia działalności. 

Wygląd witryny 

Aby stworzyć profesjonalny sklep internetowy, musisz postawić na spójną identyfikację wizualną swojej marki. Witryna powinna być nie tylko czytelna, tak aby użytkownik z łatwością mógł znaleźć wszystkie niezbędne dla niego informacje, ale też atrakcyjna pod kątem wizualnym. Staraj się na wszystkich podstronach używać tych samych czcionek i fontów. Wykorzystuj podobne motywy, aby całość prezentowała się spójnie i profesjonalnie. Pamiętaj także, że sklep internetowy powinien być wygodny w użytkowaniu zarówno w wersji desktop, jak i mobile. 

Formalności 

Sklep internetowy można prowadzić w formie jednoosobowej działalności, którą należy zarejestrować w CEIDG. Można także wybrać jedną z pozostałych form działalności. Takie przedsiębiorstwo trzeba wówczas zarejestrować w KRS. Istnieje również możliwość prowadzenia tzw. działalności nierejestrowanej. Warunkiem prowadzenia takiej działalności jest jednak niemożność osiągnięcia miesięcznego zarobku przekraczającego wartość połowy minimalnego wynagrodzenia miesięcznego. Zakładając działalność należy podać kod PKD. W tym przypadku należy wpisać kod 47.91.Z - sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet. Najpóźniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie sprzedaży należy także dostarczyć do Urzędu Skarbowego właściwego dla miejsca prowadzenia działalności formularz VAT-R, który jest obowiązkowy w przypadku działalności zajmujących się sprzedażą towarów i usług objętych opodatkowaniem VAT. 

Jak profesjonalnie prowadzić sklep internetowy?

Profesjonalny sklep internetowy to przede wszystkim miejsce przejrzyste i transparentne. Bądź więc zawsze uczciwy. Zamieszczaj opisy produktów zgodne z prawdą i nigdy nie ubarwiaj rzeczywistości, ponieważ klienci zawsze wytkną w opiniach tego rodzaju zaniedbania. Aby uniknąć krytyki odbiorców, staraj się zawsze stawiać potrzeby kupujących na pierwszym miejscu. Realizuj zamówienia terminowo, a także dbaj o prawidłową obsługę na każdym etapie sprzedaży oraz już po zrealizowaniu transakcji. Udostępnij swoim klientom możliwość pozostawiania opinii. Komentarze dotychczasowych kupujących pozytywnie wpływają bowiem na poziom zaufania wśród kolejnych potencjalnych klientów. Profesjonalne prowadzenie sklepu internetowego to jednak nie tylko transparentność i otwarcie na klienta. Istotny jest też przede wszystkim marketing. Zainwestuj więc w pozycjonowanie swojej witryny. Zadbaj o to, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.  Nie rezygnuj oczywiście z obecności w social mediach. Prowadź aktywnie profile na takich portalach jak Instagram czy Facebook i udzielaj się na branżowych forach. Tylko zintensyfikowane działania w obrębie internetowej rzeczywistości są bowiem w stanie zagwarantować Ci sukces.


Następny artykuł » zamknij

Szkolenia BHP i PPOŻ w firmie

Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag sklep internetowy
To warto przeczytać

















RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: