Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak wykorzystać landing page w biznesie i w akcjach promocyjnych?

03-11-2017, 06:58

Po kliknięciu w reklamę internauta trafia na landing page, czyli stronę docelową. Jest to zatem miejsce w sieci, które można wykorzystywać w prowadzeniu biznesu i akcji promocyjnych. Co można dzięki temu zyskać?

desk

Landing page jako wsparcie sprzedaży

Najczęściej wykorzystuje się landing page do wspierania sprzedaży. Branża e-commerce wykorzystuje strony docelowe do informowania i przeprowadzania akcji promocyjnych i wyprzedażowych. Jeśli chodzi o promocje, to może być to kanał do dystrybucji kodów rabatowych, natomiast w przypadku wyprzedaży – landing page może wesprzeć akcję wyprzedażową konkretnego produktu. Można również wykorzystać stronę docelową do zamieszczenia ogólnej informacji o wyprzedaży i zachęcania odwiedzających do zapoznania się z pełną ofertą. Aby zwiększyć efektywność akcji, na stronie można zamieścić call to action (np. zamów teraz).

 

Budowanie bazy kontaktów

Jest to cel, w jakim można wykorzystywać landing page niemalże w każdej branży. Na stronie powinien znaleźć się formularz, który umożliwi zapisanie się do newslettera czy też pobranie bezpłatnych materiałów w zamian za pozostawienie danych kontaktowych. W formularzu można prosić internautów o pozostawienie adresu e-mail lub numeru telefonu. Landing page służące budowaniu bazy kontaktów można stworzyć między innymi na platformie https://landingi.com/pl.

 

Pozyskiwanie informacji zwrotnych od klientów

Dzięki landng page pozyskuje się informacje zwrotne od klientów, na przykład w postaci krótkich komentarzy. Na stronie docelowej można zamieścić krótką ankietę lub prosty formularz, gdzie internauci będą mieli możliwość pozostawienia opinii o produkcie lub usłudze. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku, gdy firma dopiero rozpoczęła działalność lub w sytuacji, gdy testuje nowy produkt. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyskuje szansę na udoskonalenie oferty lub na otrzymanie pozytywnych rekomendacji, jeżeli oferta spełni oczekiwania internautów. Aby pozyskać więcej opinii, warto poinformować użytkowników trafiających na landing page, w jakim celu zostaną wykorzystane wyniki.

 

Tworzenie pozytywnego wizerunku marki

Kolejnym celem, w jakim wykorzystuje się landing page, jest budowanie pozytywnego wizerunku marki. Kampania wizerunkowa może informować o rocznicach działalności firmy, specjalnych ofertach z okazji świąt czy też o braniu udziału w akcjach charytatywnych. Firma może również zamieścić na landing page film z życzeniami bożonarodzeniowymi dla klientów, bądź darmowe poradniki dla osób kupujących produkty.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy